PKO Bank Polski Gwiazdą Stabilności

W 7. edycji rankingu Gwiazdy Bankowości PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii Gwiazda Stabilności. O jego pozycji zdecydowały wyniki finansowe. Został też doceniony za innowacje.
około min czytania

PKO Bank Polski, pomimo trudnych warunków gospodarczych wywołanych pandemią, ubiegły rok zamknął z wynikiem na działalności biznesowej wynoszącym 14,6 mld zł. Następuje wzrost skali działania grupy kapitałowej banku.

W minionym roku jej aktywa wzrosły do 377 mld zł a w pierwszym kwartale br. do ponad 384 mld zł. Wysoka odporność banku na zawirowania i silna dyscyplina kosztowa przełożyły się na wzrost zysku grupy w pierwszym kwartale 2021 r. do poziomów sprzed pandemii. Zysk netto grupy kapitałowej wyniósł 1,2 mld zł i był o 2,3 razy wyższy niż przed rokiem.

W obszarze ryzyka oraz bezpieczeństwa osiągamy bardzo dobre wyniki. Duża nadwyżka kapitałowa, jedne z najniższych kosztów ryzyka w sektorze a także wysokie współczynniki płynności potwierdzają, że PKO Bank Polski idzie w dobrym kierunku. Projekty takie jak Talk to IKO, Automarket, innowacyjne rozwiązania w ubezpieczeniach, automatyzacja i droga PKO Banku Polskiego do chmury, potwierdzają, że bank rozwija się bardzo dynamicznie i innowacyjnie. W imieniu wszystkich pracowników PKO Banku Polskiego, którzy są twórcami tego sukcesu, dziękuję – mówi Piotr Mazur, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego

W pierwszym kwartale 2021 r. koszt ryzyka spadł do 0,68 proc., a koszty działania grupy były z kolei o 7,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Bank utrzymuje silną pozycję kapitałową i płynnościową. Łączny współczynnik kapitałowy grupy banku po pierwszym kwartale 2021 r. wyniósł 18,1 proc. i znajdował się znacznie powyżej minimów regulacyjnych. Kapitał nadwyżkowy grupy wynosi 13 mld zł.

Pozycja lidera sektora finansowego umożliwia bankowi podejmowanie kolejnych wyzwań biznesowych i rozwój inicjatyw technologicznych. Na popularności wciąż zyskuje aplikacja mobilna IKO, która została aktywowana już ponad 5,5 mln razy. W pierwszym kwartale 2021 r. klienci za jej pośrednictwem wykonali 97 mln transakcji – najwięcej w historii. Bank w coraz większym stopniu korzysta z rozwiązań chmurowych. Po ubiegłorocznym uruchomieniu w chmurze Stanowisk Przyszłości dla doradców, udostępnieniu pracownikom chmurowego narzędzia MS Teams, czy zaoferowaniu klientom wsparcia Wideodoradcy, które wykorzystuje rozwiązania chmurowe, Bank migruje do chmury serwisy www.pkobp.pl i iPKO.

Ranking Gwiazdy Bankowości organizuje „Dziennik Gazeta Prawna” wspólnie z firmą doradczą PwC. W tej edycji 12 banków ocenianych było w 7 kategoriach m.in. za efektywność, obsługę klienta, wzrost, innowacyjności. Ocena dokonana została na podstawie ankiet i zaudytowanych sprawozdań finansowych, wyników badania przeprowadzanego wśród klientów oraz prac kapituły konkursu.