Pracuj w PKO Banku Polskim!

PKO Bank Polski to jeden z najbardziej cenionych pracodawców. W poszukiwaniu najlepszych kandydatów od lat aktywnie uczestniczy w targach pracy w całym kraju. Korzysta także z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, takich jak chatbot. W 2019 r. Bank wystartował z komunikacją employer brandingową w nowej, odświeżonej odsłonie pod hasłem „Dzień dobry w pracy”.
około min czytania

Szukając kandydatów, bank stawia przede wszystkim na osobowość i kompetencje. Liczy na pracowników, którzy swoją postawą wniosą nową wartość do organizacji. Są to nie tylko specjaliści z zakresu finansów i obsługi klienta, ale także IT, Big Data i analityki danych, bo nowoczesna bankowość potrzebuje ogromnych zasobów technologicznych.

W poszukiwaniu młodych talentów
PKO Bank Polski wykorzystuje wiele okazji, by w niebankowej atmosferze porozmawiać z potencjalnymi kandydatami. W tym roku z przedstawicielami banku można było spotkać się m.in. na targach pracy SGH, ale także na Targach Pracy w Szczecinie, warszawskim Festiwalu Pracy Jobicon czy Dniach Kariery w Poznaniu oraz wielu wydarzeniach branżowych. Każde z nich niosło za sobą wyjątkowe formy komunikacji, np. „Rekrutacyjny Speed Dating”, czyli szybkie wywiady z rekruterami.

W PKO Banku Polskim oferujemy program Staż na Dzień Dobry, w ramach którego studenci i absolwenci mogą rozwijać się w pięciu obszarach: sprzedaży, wsparcia biznesu, cyberbezpieczeństwa, analityki danych i IT. Targi są bardzo dobrym miejscem do promowania ofert pracy. Kandydaci mogą dowiedzieć się u źródła, jak się u nas pracuje, jakie projekty realizujemy, jakie są nasze oczekiwania wobec kandydatów, ale też jak wyglądają ścieżki rozwoju – mówi Dawid Pawłowski z Departamentu Zarządzania Personelem i Efektywnością w PKO Banku Polskim.

Oszczędność czasu Bank chętnie korzysta też z innowacyjnych rozwiązań w rekrutacji. Jednym z nich jest Emplobot, czyli bot rekrutacyjny bazujący na sztucznej inteligencji. To świetna propozycja dla lubiących nowoczesne technologie, którzy mają niewiele czasu na poszukiwania pracy. Z botem można porozmawiać o każdej porze dnia i nocy na Messengerze. Przeprowadza on kandydatów przez najważniejsze kwestie – pytając o doświadczenie zawodowe, kompetencje i oczekiwania finansowe. Wynikiem rozmowy jest wirtualne CV i profil zawodowy, a średni czas ich utworzenia to zaledwie 3,5 minuty! Takie rozwiązanie oszczędza czas kandydatów, a profilowanie pomaga rekruterom, wykonując wstępny przydział osób zainteresowanych pracą.

pracuj_srodtxt1.jpg

Więcej niż praca w Banku
Coraz częściej pracownicy oczekują od pracodawcy czegoś więcej – miejsca pracy, w którym mogą się rozwijać i realizować pasje. PKO Bank Polski, jako największy bank w Polsce, może im to zaoferować. Każdy może zaangażować się w liczne wolontariaty, m.in. pomoc dzieciom z domów dziecka, powstańcom czy podopiecznym licznych fundacji. Fani sportu mogą zaangażować się w aktywność sekcji biegowej i piłkarskiej, uczestnicząc w licznych biegach wspieranych przez PKO Bank Polski oraz grając w reprezentacji banku. Możliwość budowania więzi i prowadzenia wartościowych działań poza godzinami pracy nie tylko motywuje, ale także daje świetny przykład, jak być odpowiedzialnym i zaangażowanym pracodawcą.

Perspektywa kandydata
Zmienił się stosunek, jaki – przede wszystkim młodzi – kandydaci do pracy mają wobec firm, marek i potencjalnych pracodawców. Dzięki mediom społecznościowym i większej dostępności informacji w cenie jest dziś bezpośredniość i mówienie językiem zainteresowanych. Dlatego rekruterzy PKO Banku Polskiego zachęcają kandydatów do aktywnego aplikowania na wymarzone stanowiska, promując hasztag: „ZajmijStanowisko”. Powstała także nowa zakładka dot. kariery na oficjalnej stronie banku. Wygodny system filtrów pozwala błyskawicznie znaleźć aktualne oferty pracy o wybranej specjalizacji, we wskazanej lokalizacji.

pracuj_srodtxt3.jpg

Dzień dobry w pracy
Działania wizerunkowe Banku jako pracodawcy to jedne z kluczowych podejmowanych przez PKO Bank Polski, których celem jest pokazanie organizacji jako nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie na każdym polu swojej działalności. Odświeżony wizerunek zbudowano wokół hasła „Dzień dobry w pracy”, które jest zapowiedzią całej komunikacji oraz – dla wybranych kandydatów – tego, czego mogą spodziewać się po dołączeniu do grona pracowników banku.

Zobacz oferty pracy w PKO Banku Polskim.

Zuzanna Kownacka