PKO Bank Polski dołącza do Business Accessibility Forum (BAF)

• PKO Bank Polski przystąpił Business Accessibility Forum (BAF) – najważniejszej platformy dialogu o dostępności w Polsce. • Bank chce budować ekosystem dostępności – to odpowiedź na realne potrzeby społeczne i szansa na rozwój nowych usług. • Członkostwo w BAF to dostęp do wiedzy eksperckiej, najlepszych praktyk i możliwość współtworzenia standardów dostępności w sektorze finansowym.
około min czytania

PKO Bank Polski dołączył do Business Accessibility Forum – platformy zarządzanej przez Fundację Widzialni, która: 

  • zrzesza firmy i organizacje biznesowe,
  • wspiera wdrażanie Europejskiego Aktu o Dostępności i prowadzi dialog z administracją rządową oraz organizacjami społecznymi w zakresie interpretacji przepisów o dostępności,
  • promuje dobre praktyki i pomaga firmom w tworzeniu inkluzywnych, przeznaczonych dla wszystkich produktów i usług.

Dostępność – sposób myślenia 

Przystępujemy do Business Accessibility Forum, bo wierzymy, że dostępność to nie obowiązek  to przyszłość. W PKO Banku Polskim traktujemy ją jako sposób myślenia i działania. Chcemy tworzyć ekosystem, w którym każdy  niezależnie od wieku, umiejętności cyfrowych czy sytuacji życiowej  ma równe szanse na pełny dostęp do naszych usług. To dla nas fundament nowoczesnego, odpowiedzialnego biznesu

– mówi Tomasz Pol, wiceprezes PKO Banku Polskiego.

Dołączenie do BAF tak silnej marki, jak PKO Bank Polski, to ważny sygnał dla całego rynku finansowego. Pokazuje, że dostępność to nie tylko wymóg prawny, ale podstawa działania opartego na włączeniu 

– mówi dr Karolina Mendecka, dyrektorka Business Accessibility Forum.

Era pełnej dostępności usług finansowych dopiero się zaczyna. Będziemy ją współtworzyć na rzecz naszych ponad 12 milionów klientów. Najlepszą analogią jest to, jak wdrażaliśmy prosty język – zaczynaliśmy od upraszczania naszej komunikacji, następnie tysięcy dokumentów dla klientów. Dziś prosty język to nasze ABC, które przenika przez wszystkie obszary działalności największego polskiego banku. Właśnie wprowadziliśmy nowe zasady tworzenia przepisów wewnętrznych – będą zrozumiałe i czytelne. I to największe zwycięstwo idei prostego języka. Z dostępnością będzie podobnie

- podkreśla Piotr Bieżuński, dyrektor Pionu Wzrostu i Wsparcia Organizacji w PKO Banku Polskim.

Szansa na lepsze usługi i rozwój innowacji 

Dostępność to odpowiedź na realne potrzeby społeczne – nie tylko osób z niepełnosprawnościami. 

Dostępność będzie wpływać na gospodarkę i rozwój innowacji. W Europie osoby 50+ stanowią już 43% populacji, w Polsce do 2030 r. będzie ich 14-15 milionów. Coraz częściej chcemy starzeć się inaczej niż nasi dziadkowie – aktywnie, cyfrowo, świadomi swoich potrzeb. Mój ulubiony przykład? Peggy Whitson, szefowa ostatniej misji kosmicznej, która w momencie startu miała 65 lat

– mówi Marta Petka-Zagajewska, dyrektorka Biura Analiz Makroekonomicznych w PKO Banku Polskim.