PKO Bank Polski liderem Programu Polska Bezgotówkowa

PKO Bank Polski został uhonorowany przez Fundację Polska Bezgotówkowa za zaangażowanie w rozwój płatności bezgotówkowych wśród przedsiębiorców. Nagrodzono go jako Najlepszego Partnera Bankowego Agenta Rozliczeniowego w Programie Polska Bezgotówkowa.
około min czytania

W ramach Programu Polska Bezgotówkowa, którego celem jest upowszechnianie płatności bezgotówkowych wśród obywateli poprzez wsparcie rozwoju sieci akceptacji płatności bezgotówkowych, PKO Bank Polski wspólnie z eService aktywnie rozbudowują sieć akceptacji płatności bezgotówkowych w kraju. Przedsiębiorcy nie ponoszą kosztów związanych z otrzymaniem terminala do akceptacji kart oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez pierwsze12 miesięcy.  

Mali i średni przedsiębiorcy cenią nowoczesne rozwiązania wspierające prowadzenie i rozwój biznesu. Dostęp do nowoczesnych technologii, profesjonalna obsługa, ułatwienia w codziennym prowadzeniu biznesu to atuty PKO Banku Polskiego. W czasie pandemii dodatkowego znaczenia nabrał obrót bezgotówkowy. Jesteśmy przekonani, że jest on jednym z gwarantów utrzymania polskiego rynku w gronie liderów oferujących nowoczesne formy płatności. Dziękuję koleżankom i kolegom z sieci sprzedaży, bo ta nagroda w dużej mierze to wynik ich zaangażowania – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski od lat aktywnie włącza się w promowanie obrotu bezgotówkowego w Polsce, zarówno po stronie klientów detalicznych, jak i firmowych. Inicjuje i wspiera projekty, które czynią polski rynek innowacyjnym i bezpiecznym. Uczestniczy w Programie Polska Bezgotówkowa jako pierwszy wprowadził dla klientów karty z chipem, na bazie aplikacji IKO zainicjował budowę Polskiego Standardu Płatności i systemu BLIK, udostępnia swoim klientom najnowocześniejsze formy płatności mobilnych.

Aplikacja mobilna IKO jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła 5 mln i wciąż rośnie. Tylko w 2020 r. użytkownicy logowali się do IKO prawie 1 mld 150 mln razy. W sumie od momentu uruchomienia aplikacji w marcu 2013 r. było już ponad 2,9 mld logowań. Liczba transakcji finansowych zleconych poprzez IKO od początku istnienia aplikacji do końca 2020 r. osiągnęła 637 mln. W 2020 r. było to 302 mln transakcji, co oznacza wzrost o 68 proc. rok do roku.

Program Polska Bezgotówkowa to wspólna inicjatywa wydawców kart i agentów rozliczeniowych, w której biorą również udział Związek Banków Polskich oraz sektor publiczny.