PKO Bank Polski z nagrodą „Bank of the Year 2022 in Poland”

PKO Bank Polski po raz siódmy został laureatem nagrody „Bank of the Year in Poland”.
około min czytania

To prestiżowe wyróżnienie potwierdza, że innowacyjny i zwinny PKO Bank Polski w warunkach rosnącej zmienności otoczenia jest gotowy na podejmowanie nowych wyzwań związanych z rosnącymi oczekiwaniami klientów.

PKO Bank Polski, jako lider krajowego sektora bankowego, kontynuuje drogę transformacji cyfrowej i dzięki kolejnym innowacjom oraz rozwiązaniom technologicznym zmienia oblicze polskiej bankowości. Zaawansowane rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, blockchain, analityki danych czy digitalizacji procesów bankowych kształtują naszą zwinną kulturę cyfrową, której centralnym punktem jest klient i jego potrzeby. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, zmian makroekonomicznych, regulacyjnych i społecznych realizujemy ambitne cele biznesowe i dynamicznie się rozwijamy pozostając filarem stabilności finansowej milionów polskich rodzin i przedsiębiorstw. Dziękuję wszystkim pracownikom PKO Banku Polskiego, bez których osiąganie tych ambitnych celów byłoby niemożliwe. Cieszę się, że nasza praca zyskała uznanie na międzynarodowej scenie finansowej - podkreśla Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami Zarządu banku.

Najlepszy bank roku 2022 w Polsce

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, systematycznie zwiększa skalę działania i notuje poprawę wyniku na działalności biznesowej. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały m.in. w rynku depozytów i kredytów. Liczba klientów banku sięga 11,6 mln, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Bank pełni ważną rolę w systemie gospodarczym kraju i konsekwentnie rozwija nowoczesne usługi oraz produkty, w tym te, oferowane w kanałach zdalnych. Aplikacja mobilna IKO oferuje coraz szerszy i stale się rozwijający wachlarz funkcji. Rekordem na polskim rynku jest liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO, która wynosi już ponad 7 mln. Kolejnym jest liczba transakcji przeprowadzonych w aplikacji IKO: 172 mln, co oznacza wzrost o ponad 40 proc. r/r.

Bank systematycznie zwiększa udział kanałów zdalnych oraz botów w obsłudze klienta i sprzedaży. Udział sprzedaży cyfrowej dla kredytów konsumpcyjnych to już 82 proc. Rośnie też znaczenie digitalizacji procesu rozmów z klientami. Liczba rozmów realizowanych przez boty konwersacyjne banku to niemal 16,5 mln. W październiku 2022 roku, otwarty na nowe rozwiązania PKO Bank Polski dokonał pionierskiego przeniesienia jednego ze swoich oddziałów – warszawskiej PKO Rotundy do metaświata. Obecność w Metaverse bank wykorzysta do zdobywania doświadczenia i testowania rozwiązań technologicznych, które posłużą mu do rozwoju nowego kanału komunikacji z klientami oraz jego wykorzystania biznesowego w przyszłości.

Konkurs „Bank of the Year” organizowany jest przez miesięcznik „The Banker” wydawany przez Financial Times Group od 1926 r. Kapituła konkursowa wybierając najlepszy bank analizuje wyniki biznesowe, strategiczne inicjatywy i kluczowe technologie, związane także ze specyfiką funkcjonowania w danym kraju. Zwycięzca w kategorii „Najlepszy Bank Roku” z danego kraju otrzymuje statuetkę nazwaną na cześć Brendana Brackena, założyciela miesięcznika „The Banker”.

 
Agnieszka Skalska
Rozwój Grupy Kapitałowej PKO oraz nagrody i wyróżnienia