Bankowość internetowa – dobre rady od Google

Zainteresowanie wyszukiwarkami internetowymi wciąż rośnie, przy czym bezsprzecznym liderem jest Google. O co najczęściej pytamy?
około min czytania

Bez internetu trudno żyć. To właśnie tam przeniósł się już cały świat. Wiedzą o tym również Polacy, którzy zaglądają do sieci nie tylko, aby sprawdzić wiadomości, pogodę czy wyniki Lotto. Poszukują również informacji na temat podatków i przepisów kulinarnych. W 2019 r. jednymi z najbardziej popularnych fraz były „ile kosztuje krowa”, czy „jak długo żyje komar?”.

Bankowe porady przez internet

Google stał się on również wyszukiwarką porad, m.in. tych dotyczących bankowości i zarządzania domowym budżetem. Dzięki wyszukiwarce szybko możemy sprawdzić, które konto warto wybrać, jak wypłacać pieniądze z IKO, czy jak wydawać z głową pieniądze. Popularne są blogi finansowe, serwisy bankowe oraz strony z bieżącymi informacjami, takie jak Bankomania.

Bankowość internetowa – po prostu się opłaca

Zarządzanie finansami będzie łatwiejsze, jeśli wykorzystamy nowoczesne metody bankowości. Przede wszystkim te związane z zakupami przez internet – ze względu na ich koszt. Za tego typu operacje nic nie zapłacimy, a przy okazji możemy skorzystać z tańszych ofert internetowych. Tego, co zrobimy w aplikacji i serwisie bez opłat, też dowiemy się online.

Naszym klientom coraz częściej zależy na bankowaniu z wykorzystaniem aplikacji mobilnej IKO. Używają jej jako podstawowego narzędzia do zarządzania swoimi finansami i do kontaktu z Bankiem. Jest to niezwykle pomocne narzędzie w dobie koronawirusa. IKO umożliwia m.in. wypłaty BLIKIEM ze wszystkich bankomatów w Polsce bez prowizji – mówi Aleksandra Lipczak, doradca z Oddziału 11 PKO Banku Polskiego w Lublinie.

– Nasz oddział jest dość specyficzny, zważywszy na dużą liczbę transakcji walutowych. Klienci walutowi coraz chętniej wymieniają zgromadzone środki poprzez dostępny w aplikacji kantor wymiany walut. Dzięki temu nie muszą czekać na zamówiona walutę ani narażać się na ryzyko zakażenia wirusem odwiedzając oddział czy kantor – dodaje Aleksandra Lipczak.

W IKO i iPKO mamy wiele operacji za darmo:

  1. BLIK – jedna z najbardziej popularnych obecnie form płatności w sieci.
  2. Przelew na telefon – zrobimy to nawet jeśli odbiorca nie posiada IKO ani żadnej innej aplikacji bankowej.
  3. Przelew do innego banku – standardowa operacja, która jest darmowa w aplikacji i serwisie iPKO, ale jest płatna w oddziale banku.
  4. Prośba o przelew – doskonała w sytuacji, gdy nagle zabrakło nam gotówki.
  5. Płatność telefonem – szybko, prosto i bez kosztów.

W rozmowach o aplikacji mobilnej IKO nasi klienci najczęściej poruszają temat płatności. W czasie epidemii starają się zupełnie wykluczyć płatności gotówkowe. Jest to bardzo wygodna forma, zarówno dla nich, jak i dla pracowników sklepów. Dodatkowo przy wypłatach z bankomatów najczęściej wybierają formę wypłaty BLIK – zaznacza doradca.

Wszystkie nasze wydatki są skrupulatnie zapisywane przez system. Nawet jeśli o czymś zapomnimy, lista operacji zawsze będzie na nas czekać w tym samym miejscu – na naszym koncie. Dzięki temu na bieżąco możemy monitorować wydatki i wyciągać wnioski, co oczywiście nie znaczy, że nie możemy zwrócić się również po poradę do Google.

Olga Kobylańska