To doskonałe uzupełnienie funkcji związanych z pakietem walutowym. Jest kolejnym ułatwieniem, które pozwala w prosty i tani sposób kupić walutę. Nawet robiąc to w kantorze pieniędzmi z konta w innym banku, nie ponosimy żadnych opłaty, a waluta natychmiast trafia na konto walutowe.
BLIK – nowa funkcja w PKO Banku Polskim
Do tej pory podczas transakcji klient wybierał rachunek prowadzony w PKO Banku Polskim, z którego miał zapłacić za walutę. Teraz może wybrać BLIKA podpiętego do rachunku w innym banku. Szczególnie wygodna jest możliwość wprowadzania kodu BLIK bezpośrednio w aplikacji kantoru w aplikacji IKO, bo nie jest przekierowywany na stronę integratora płatności, by ją dodatkowo potwierdzać. Rozwiązanie wykorzystuje bramkę płatniczą firmy eService.
Wdrożenie transakcji BLIK to ważny krok w otwarciu naszego kantoru na płatności z zewnątrz. Jesteśmy pierwszym bankowym kantorem, który pozwala na zakup waluty w ten sposób. Co warto podkreślić, korzystanie z tej opcji nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami – to nas wyróżnia wśród konkurencji. Wierzę, że klienci będą chętnie używać tej nowej, wygodnej i korzystnej dla nich możliwości – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim
Jak kupić waluty BLIKIEM z rachunku w innym banku?
Trzeba spełnić cztery warunki:
- Mieć dostęp do aplikacji IKO lub serwisu internetowego iPKO oraz aktywowany dostęp do kantoru.
- Posiadać w PKO Banku Polskim rachunek walutowy (można go otworzyć IKO lub iPKO).
- Mieć środki na rachunku w innym banku, który obsługuje BLIKA.
- Wysokość transakcji w kantorze z wykorzystaniem BLIKA jest uzależniona od limitu jednorazowej kwoty, jaką klient może przelać za pośrednictwem kodu BLIK.
Korzystanie z tej opcji nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Kantor internetowy PKO Banku Polskiego umożliwia wygodną i szybką wymianę 50 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Oferuje wymianę 11 walut (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, CZK, HRK, HUF oraz PLN). Można z niego korzystać w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO, 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.
Klienci korzystający z kantoru internetowego mogą też śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom. Mogą też zlecić automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą przez nich wartość oraz ustawić stałe zlecenie, dzięki czemu bank dokona wymiany waluty we wskazany przez nich dzień.
Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 w PKO Banku Polskim. W jego skład wchodzą także konto walutowe i karta wielowalutowa. Wszystkie trzy elementy pakietu doskonale się uzupełniają, co doceniają korzystający z niego klienci.
Jak działa ten pakiet? W kantorze internetowym można wymieniać swobodnie walutę. Transakcje są realizowane natychmiast, pieniądze są momentalnie transferowane między kontem osobistym w złotych a kontami walutowymi w PKO Banku Polskim. Jeśli konto walutowe klient podepnie do karty wielowalutowej, może od razu skorzystać z wymienionej waluty płacąc w sklepach stacjonarnych, w internecie czy wypłacając gotówkę z bankomatów. Nie ma dodatkowych opłat.
Piotr Dunaj