Doradca hybrydowy na małym ekranie

Wideorozmowa jest usługą, która ułatwia życie posiadaczom konta w PKO Banku Polskim. Dzięki niej bez wychodzenia z domu poznamy ofertę dla klientów indywidualnych i dowiemy się, jak z niej skorzystać. Korzystając z wideorozmowy możemy też złożyć wniosek o kartę kredytową, kredyt hipoteczny, pożyczkę gotówkową oraz otwarcie limitu w koncie.
około min czytania

Przez jakiś czas z wideorozmowy mogli korzystać jedynie przedstawiciele firm i przedsiębiorcy, ale szybko stała się ona dostępna również dla klientów indywidualnych. Już ponad tysiąc osób wybrało tę formę komunikacji z bankiem.

Wideorozmowa – co możemy załatwić?

To właściwie wirtualna wizyta w oddziale. Podczas wideorozmowy dowiemy się o produktach banku oraz uzyskamy pomoc w zakresie wybranych zagadnień. Korzystając z komputera lub urządzenia mobilnego możemy swobodnie porozmawiać z doradcą, a przy okazji załatwić wiele spraw: m.in. złożyć dyspozycję do lokat albo aktywować IKO.

Rozmowa wideo z doradcą PKO Banku Polskiego może odbyć się w dni robocze w godzinach 9-17. Chcąc z niej skorzystać, należy wejść na stronę internetową banku i użyć linku do krótkiego formularza rejestracyjnego, który trzeba wypełnić. Na podany adres zamawiający rozmowę otrzymuje email z linkiem do przeprowadzenia testu połączenia.

Nowość! Kredyt hipoteczny – jeszcze wygodniej

Od 11 grudnia usługa doradcy online dla klienta indywidualnego została rozszerzona o dwa kolejne produkty – na stronie doradcy znajdują się nowe formularze rejestracyjne dotyczące kredytu hipotecznego i ubezpieczenie na życie do kredytu hipotecznego.

Podczas wideorozmowy, oprócz odpowiedzi na pytania związane z kredytem hipotecznym, klienci mogą też otrzymać ofertę kredytu hipotecznego lub ubezpieczenia na życie do kredytu hipotecznego.

Dlatego jeśli zastanawiasz się nad kredytem hipotecznym i potrzebujesz dodatkowych informacji, zajrzyj na tę stronę lub na stronę doradcy online.

Wideorozmowa – jak to robić?

Jak połączyć się z wideodoradcą? Należy postępować zgodnie z instrukcjami z e-maila i sprawdzić, czy link do kontaktu działa na urządzeniu, z którego dokonywane jest połączenie. Może to być komputer stacjonarny/laptop lub smartfon z przeglądarką internetową (zalecany Chrome) czy aplikacją Google Meet. Przed zaplanowaną wideokonferencją z doradcą, na wskazany numer telefonu przyjdzie SMS, a na adres poczty elektronicznej e-mail z prośbą o dołączenie do spotkania, z linkiem do połączenia wideo. Całe przedsięwzięcie jest bezpieczne i odbywa się przez szyfrowane łącze.

Jednym z pierwszych wideodoradców w PKO Banku Polskim jest Elżbieta Dulnik z Oddziału 1 w Szczecinie.

Projekt doradcy wirtualnego to nie tylko rewolucja dla nas – doradców. To też ogromne wyzwanie dla klientów banku. Tym bardziej cieszymy się, że coraz więcej osób korzysta z porady on-line. Wszyscy widzimy, że w obecnych czasach tego typu kontakt potrzebny jest wszystkim. Zachęcamy naszych klientów do korzystania z niego. To bezpieczna i komfortowa forma kontaktu. Naszym celem jest pozostawienie dobrego wrażenia, pełnego profesjonalizmu i zachęcającego do kolejnych kontaktów – mówi Elżbieta Dulnik

Zaznacza, że rozpiętość tematów, z jakimi dzwonią klienci, jest bardzo duża i podobna do spraw, z którymi zgłaszają się do placówki bankowej. Czasem są to po prostu zwykłe porady, ale największą grupę stanowią osoby zainteresowane dodatkowym finansowaniem. Motywacją do skorzystania w wideodoradcy jest m.in. brak czasu lub duża odległości do placówki banku.

– Każdy nowy projekt budzi wiele emocji – dodaje Elżbieta Dulnik. – Tempo wdrożenia jest ogromne i niesie ze sobą wyzwania – również edukacyjne. Jako wieloletni doradca cieszę się z możliwości uczestnictwa w tym pionierskim projekcie doradcy hybrydowego.

Wideorozmowa – same zalety

Agnieszka Jankowska z Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Wodzisławiu Śląskim brała udział w projekcie od samego początku i testowała oprogramowanie wykorzystywane do tej usługi. – Kiedyś tylko doradcy inicjowali wideorozmowę, z czasem taką możliwość otrzymali klienci. Obecnie wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny, a reszta zrobi się sama. Wideodoradca załatwi sprawę. Klient musi mieć kamerę i mikrofon. Dostaje proste wytyczne i w określonym czasie łączy się z bankiem – ma na to 10 minut.

Agnieszka Jankowska wskazuje, że z usługi korzystają głównie młodsi klienci, którzy są za pan brat z nowymi technologiami. – Zdarza się, że zapisują się na wideorozmowę, ale nie łączą się z nami, bo zapominają o spotkaniu lub coś im wypada. W takiej sytuacji dzwonię do nich, sprawdzam, czy mają problemy techniczne. Bywa, że przekładamy spotkanie na później. Ponieważ osoby z naszego oddziału lubią bezpośredni kontakt z doradcami, tego typu rozwiązanie przynosi dobre efekty.

Doradca PKO Banku Polskiego zaznacza, że w planach jest rozszerzenie asortymentu produktów, które można będzie kupić korzystając z pomocy wideodoradcy. – Nie zapominajmy również, że każdy może do nas „zadzwonić” i skorzystać z porady ogólnej. Niektóre sprawy po prostu zostaną przekierowane do oddziału.

Wideorozmowa zyskuje na popularności, bo okres pandemii sprzyja rozwiązaniom zdalnym. – Nie tylko wirus napędza taką formę kontaktu. Często pracujemy w tych samych godzinach co bank, dlatego nie musimy „urywać się” z biura, a jeśli pracujemy z domu – unikamy korków i podróżowania w komunikacji miejskiej. Czasem po prostu zależy nam na rozmowie z naszym ulubionym doradcą. Wszystko załatwimy przez wideodoradcę. Klienci są ciekawi, mile zaskoczeni i otwarci na nową formę załatwiania spraw. Jak na razie nie miałam zażaleń, a same pochwały – dodaje Agnieszka Jankowska.

Aleksandra Pietruczuk