Kantor w PKO Banku Polskim – nowe możliwości

Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz sprzedać walutę w kantorze PKO Banku Polskiego, w serwisie iPKO i natychmiast przesłać uzyskane złote bezpośrednio na swoje konta w innych bankach.
około min czytania

Usługa jest bezpłatna, a warunkiem skorzystania z niej jest podpięcie w aplikacji mobilnej IKO konta osobistego prowadzonego w innym banku (usługa dostępna na telefonach z systemem Android). Klienci mogą podpiąć rachunki sześciu banków: Alior, Santander, mBank, Pekao S.A., BNP Paribas oraz Millenium.

Staramy się maksymalnie wykorzystać rozwiązania dyrektywy PSD 2, która umożliwia nam świadczenie usług rozliczeniowych bezpośrednio z rachunków naszych klientów w innych bankach. Uruchomienie możliwości wymiany walut z rachunków PKO na złote wprost na konta w innych bankach sprawia, że korzystanie z kantoru jest wygodniejsze i wpłynie na to, że będzie on jeszcze bardziej popularny. W pierwszej kolejności usługa będzie dostępna w serwisie iPKO, a w kolejnych tygodniach również w IKO – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim

Korzystanie z usługi jest proste – wystarczy:

  • uruchomić dostęp do kantoru PKO w serwisie iPKO lub aplikacji IKO,
  • podpiąć konto osobiste z innego banku w ramach usługi otwarta bankowość w IKO,
  • mieć w PKO co najmniej jeden rachunek walutowy.

Bezpieczeństwo transakcji zapewnia dodatkowa autoryzacja przez klienta, np. na urządzeniu mobilnym oraz możliwość wyboru rachunku, na który przesyłane są złotówki, tylko spośród tych podpiętych przez klienta w ramach usług otwartej bankowości.

W ten sposób w kantorze PKO Banku Polskiego można wymienić 10 walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, CZK, HRK, HUF.

Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 w PKO Banku Polskim. Oprócz niego w skład pakietu wchodzą konto walutowe i karta wielowalutowa. Od początku istnienia kantoru, czyli od stycznia 2018 r., zawarto 7,5 mln transakcji. Kantor jest dostępny w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO, 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.  

Można w nim m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom. Można też zlecić automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą wartość oraz ustawić stałe zlecenie, dzięki czemu bank dokona wymiany waluty we wskazany dzień. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat. Klienci mający konta w innych bankach mogą też kupić walutę w kantorze PKO płacąc BLIKIEM, bez dodatkowych opłat