Kliknij tylko raz!
Cel jest jeden: ma być łatwo i bezpiecznie. Mobilna autoryzacja w PKO Banku Polskim spełnia oba warunki! Wcześniej, korzystając z serwisu internetowego, musieliśmy zaakceptować każdą operację, przepisując kod z karty kodów jednorazowych lub wpisując kod SMS. Teraz nie musimy już tego robić. Wystarczy skorzystać z nowej metody autoryzacji. 2019-09-02Szybko i wygodnie
Jeśli zlecamy przelew w serwisie iPKO, otrzymujemy powiadomienie w aplikacji IKO. Możemy zatwierdzić operację na dwa sposoby. Rozwinąć powiadomienie push i kliknąć Zatwierdź. Wówczas zrobimy to bez potrzeby logowania się do aplikacji IKO. Zatwierdzenie operacji może odbyć się również w uruchomionej aplikacji IKO, np. poprzez wejście do zakładki powiadomienie push lub przejście wprost do zakładki Powiadomienia. Tam również można zaakceptować operację klikając Zatwierdź lub podając kod PIN. Warto też pamiętać, że mobilną autoryzacją możemy potwierdzać nie tylko przelewy czy transakcje. Może być to również zmiana naszych danych osobowych, dyspozycji spłaty kredytu lub ustawień w serwisie internetowym.
Przede wszystkim bezpiecznie
Mobilna autoryzacja to obecnie najbezpieczniejsze z możliwych rozwiązań, które PKO Bank Polski oferuje swoim klientom. Zlecamy operacje na stronie Banku i potwierdzamy je w aplikacji mobilnej. Wszystko odbywa się więc w zaufanym środowisku, przy wykorzystaniu szyfrowanej komunikacji między aplikacją a serwisem internetowym. Po otrzymaniu powiadomienia można sprawdzić szczegóły operacji – np. dane przelewu czy zlecanej dyspozycji – i zweryfikować, czy wszystko się zgadza.
Mobilna autoryzacja to nowe narzędzie, będące bezpieczną i wygodną alternatywą dla kart-zdrapek oraz kodów przesyłanych w wiadomościach SMS. Oferujemy je klientom korzystającym z IKO na telefonach z systemami operacyjnymi Android oraz iOS. Klient zlecający operację w swoim serwisie transakcyjnym lub telefonicznym – po otrzymaniu odpowiedniej notyfikacji – taką operację będzie potwierdzać w IKO. Zależnie od typu operacji, potwierdzenie będzie odbywać się przyciskiem lub po podaniu kodu PIN do aplikacji IKO. Możliwe jest także dodatkowe zabezpieczenie operacji logowania do serwisu transakcyjnego. Po skorzystaniu z niego klient, który podał swój numer lub bezpieczny login oraz hasło do bankowości elektronicznej, dodatkowo fakt logowania będzie potwierdzać w aplikacji IKO – wyjaśnia Radosław Janusz, kierownik zespołu w Departamencie Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.
Powiadomienia służące do zatwierdzania operacji są darmowe.
Operacje, które możemy potwierdzić za pomocą mobilnej autoryzacji w serwisie internetowym ipko, inteligo lub na infolinii, to m.in.:
» Polecenia przelewu (w tym płatności w internecie Płacę z iPKO/Płacę
z Inteligo) i zlecenia stałe – zlecenie, jego modyfikacja lub anulowanie
» Potwierdzenie transakcji kartą w ramach usługi 3D-Secure
» Złożenie wniosku i podpisywanie umów dla produktów, np. konta, rachunku oszczędnościowego, karty, pożyczki i PKO Konta Dziecka
» Dodawanie, modyfikacja lub usunięcie odbiorcy zdefiniowanego
» Zerwanie i modyfikacja lokaty
» Aktywacja, nadanie oraz zmiana PIN, czasowa blokada karty debetowej i kredytowej
» Spłata kredytu
» Logowanie do serwisu internetowego oraz PUE ZUS
» Utworzenie i autoryzacja dyspozycji z użyciem Profilu Zaufanego
» Zmiany ustawień
» Zmiany danych osobowych
» Doładowanie telefonu
Piotr Dunaj