Żeby kupić bilet na autobus, tramwaj lub metro wystarczy wybrać: miasto, rodzaj i liczbę biletów oraz konto, z którego chcemy zapłacić. W przypadku kontroli należy pokazać bilet w telefonie – nie wymaga to logowania do aplikacji.
W trakcie zakupu biletu w aplikacji IKO, w zależności od wymagań danej miejscowości, może pojawić się dodatkowa prośba o podanie np. numeru linii autobusu, numeru bocznego pojazdu lub innej informacji wymaganej przez przewoźnika. Aplikacja może też poprosić o potwierdzenie zakupu PIN-em do aplikacji.
Jeśli często kupujemy ten sam rodzaj biletu, można dodać go do Ulubionych – dzięki temu każdy kolejny zakup zajmie mniej czasu. Obsługa biletu w aplikacji IKO ma unikalną funkcję – na 2 minuty przed końcem ważności biletu czasowego, jego posiadacz otrzymuje w telefonie powiadomienie o kończącym się okresie ważności biletu.
Właśnie udostępniliśmy funkcję zakupu biletów w aplikacji IKO. Od momentu startu tej funkcji zanotowaliśmy już blisko 3 tys. transakcji zakupu biletów. Stawiamy na systematyczny rozwój funkcji IKO, które ułatwiają codzienne życie naszych klientów. Bardzo przydatna, szczególnie teraz – w okresie wakacji – jest np. możliwość kupienia w aplikacji ubezpieczenia podróżnego i to tuż przed podróżą, chociażby czekając na odprawę bagażu na lotnisku. W IKO można czasowo zablokować kartę, a także łatwo i szybko zeskanować i zapłacić fakturę. Wachlarz możliwości, jakie daje aplikacja, będzie się sukcesywnie powiększał – pracujemy m.in. nad możliwością opłacania parkingu – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Najnowsza wersja aplikacji IKO zawierająca funkcję zakupu biletów komunikacji miejskiej jest już dostępna w sklepach z aplikacjami.
PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w Polsce, z 25 proc. udziałem w rynku. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza już 3,7 mln i stale rośnie, podobnie jak skala dokonywanych transakcji. W samym czwartym kwartale 2018 r. użytkownicy IKO wykonali z poziomu aplikacji ponad 28 mln transakcji mobilnych, a w maju tego roku suma transakcji dokonanych IKO od startu aplikacji przekroczyła 200 mln. Co znamienne, pierwsze 100 mln transakcji w IKO dokonano w ponad 5 lat, kolejne 100 mln w niespełna rok.
W najnowszym rankingu brytyjskiego Retail Banker International IKO PKO Banku Polskiego po raz drugi okazało się najlepiej na świecie ocenianą przez klientów aplikacją bankową.
Grzegorz Culepa
ekspert w PKO Banku Polskim