Nasz cały świat w telefonie

Czy tego chcemy, czy nie smartfon stał się centrum naszego życia. Prostota i łatwość obsługi aplikacji sprawiają, że korzystamy z nich coraz częściej – także tych bankowych. W IKO znajdziemy wszystkie potrzebne nam funkcje: od przelewów po mobilną autoryzację.
około min czytania

Badania agencji Spicy Mobile pokazują, że od początku pandemii aktywność Polaków na urządzeniach mobilnych wciąż wzrasta. Liczba połączeń telefonicznych skoczyła dwukrotnie, a wysłanych wiadomości SMS o niemal 80 procent. W analizowanym okresie rekordową aktywność na mobilnych stronach internetowych odnotowano 20 marca, gdy ogłoszono stan epidemii. Tego dnia przeciętny użytkownik aż siedemnaście razy wszedł na strony internetowe z poziomu smartfona. 

Internet – coraz nas więcej

Digital 2020 April Global Statshot Report podaje, że liczba użytkowników internetu i mediów społecznościowych na całym świecie wzrosła w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy o ponad 300 mln. I nic nie wskazuje na to, że będzie kiedyś spadała.

Te liczby mówią same za siebie:

  • użytkownicy mobile only w PKO Banku Polskim – 1,7 mln;
  • liczba internatów mobilnych: 4,2 mld;
  • udział internautów mobilnych wśród wszystkich użytkowników internetu: 92 proc.;
  • udział wszystkich internautów korzystających ze smartfona: 91 proc.;
  • udział internautów korzystających z telefonu komórkowego: 3,2 proc.;
  • średni czas spędzany na korzystaniu z internetu przez urządzeni mobilne: 3 godziny 24 minuty dziennie.

Bankowość mobilna – to nic nie kosztuje

Użytkownicy bankowości mobilnej, czyli posiadacze IKO, również rosną w siłę – tego już nie da się odkręcić. Dziś, aby odwiedzić bank, korzystamy w odcisku palca albo PIN-u w naszym telefonie. Powodem popularności takich narzędzi są łatwość dostępu i brak opłat.

A co robimy w IKO na swoich telefonach? Przede wszystkim:

  • sprawdzamy stan konta;
  • przeglądamy historię transakcji;
  • zlecamy przelewy: standardowe i natychmiastowe;
  • zakładamy lokaty bankowych;
  • składamy wnioski o pożyczkę, linię debetową, kredyt odnawialny;
  • doładowujemy telefon;
  • kupujemy w sklepach stacjonarnych i internetowych;
  • wypłacamy pieniądze z bankomatów;
  • płacimy BLIKIEM.

Pod kątem ogólnej liczby transakcji mamy za sobą najlepszy kwartał w historii BLIKA – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności. – Aktualnie w sposób zdalny pracujemy nad jego dalszym rozwojem – między innymi udostępnianiem BLIKA w zagranicznych serwisach internetowych, a także nad wprowadzeniem płatności zbliżeniowych BLIKIEM.

Nowości w IKO

Popularność IKO wciąż rośnie, tak jak jego zasięg i liczba użytkowników. Aplikacja właśnie trafiła do sklepu Huawei AppGallery. Na razie dostępna jest dla urządzeń Huawei korzystających z Google Mobile Services. Kolejnym etapem będzie pełna integracja z Huawei Mobile Services, dzięki czemu stanie się dostępne dla posiadaczy najnowszych telefonów.

Drugą ciekawostką jest pilotażowa usługa pozwalająca obsługiwać aplikację za pomocą komend głosowych. Daje ona możliwość m.in.: zlecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta oraz dokonania płatności BLIKIEM. Asystent głosowy na razie dostępny na Androidzie, ale w ciągu kilku tygodni będzie dostępny dla wszystkich.

Joanna Kozłowska