Szczecin. Zagrożenia w cyberprzestrzeni – spotkanie z klientami banku.
Przekonanie uczestników, że zagrożenia w cyberprzestrzeni dotyczą nie tylko pojedynczych użytkowników, ale również firm, instytucji państwowych oraz konkretnych państw jest naszym wspólnym celem w cyklu spotkań i warsztatów edukacyjnych, które organizujemy dla klientów naszego banku we wszystkich regionach w Polsce. 2023-03-30Ataki hakerskie, kradzieże danych oraz cyberprzestępczość zagrażają naszej prywatności, wolności i bezpieczeństwu. To był cel spotkania z klientami w Szczecinie.
70 osób uczestniczyło w kolejnym spotkaniu pod hasłem „Zagrożenia w cyberprzestrzeni” tym razem w regionie szczecińskim – mówi Elżbieta Makos, kierownik zespołu w PKO Banku Polskim.
W spotkaniu wzięli udział klienci regionu szczecińskiego. Wydarzenie prowadził Tomasz Cemel, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego w Szczecinie. Prelegentami byli Sylwia Zielińska, specjalista Sekcji Informatyki Śledczej z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości w Szczecinie, Marta Struzik, specjalista z Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego oraz Paweł Anyszewski, rzecznik Klienta PKO Banku Polskiego.
Promowanie wiedzy i edukacja na temat mechanizmów różnego rodzaju form oszustw to kluczowy sposób na zabezpieczenie przed oszustami. W regionie szczecińskim od kilku lat współpracujemy z Policją w zakresie edukacji klientów niezależnie od wieku. Oszuści są coraz bardziej wyspecjalizowani, dlatego każdy z nas powinien zachować czujność, aby nie zostać oszukanym. Bezpieczeństwo i zaufanie naszych klientów jest dla nas priorytetem, dlatego będziemy cyklicznie powtarzać tego rodzaju spotkania - podkreśla Tomasz Cemel
Zagrożenia w cyberprzestrzeni stanowią jedno z najpoważniejszych wyzwań w dzisiejszych czasach. Spotkanie z klientami pozwoliło na zwrócenie uwagi na problemy związane z bezpieczeństwem w sieci oraz na omówienie sposobów ich rozwiązania.
Ataki hakerskie, kradzieże danych oraz cyberprzestępczość zagrażają naszej prywatności, wolności i bezpieczeństwu. Dlatego tak ważne jest, abyśmy wszyscy byli świadomi ryzyka i przeciwdziałali tym zagrożeniom na różne sposoby. Spotkanie na temat zagrożeń w cyberprzestrzeni zwróciło uwagę klientów na potrzebę lepszego zabezpieczenia prywatnych danych oraz nauczenia użytkowników, jak chronić swoje konto przed atakami.
Michał Jaszczuk, starszy doradca w Oddziale 1 PKO Banku Polskiego w Szczecinie, który towarzyszył swoim klientom na spotkaniu uważa, że wszystkie omawiane przypadki podczas spotkania oraz sposoby na ich przeciwdziałanie przydadzą się w bieżącej pracy. Moją uwagę szczególnie przykuła metoda wyłudzeń poprzez programy instalowane przez samego klienta. Współpraca z klientem to również jego edukowanie, dlatego poszerzanie wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa przez pracowników oddziałów jest bardzo ważne – podkreślał Michał Jaszczuk.
Klienci ocenili spotkanie bardzo pozytywnie. Docenili udział przedstawicieli miejscowej Policji oraz Banku. Duże wrażenie zrobił na nich film wyświetlany na spotkaniu przez policjantkę, pokazujący, w jak prosty sposób cyberprzestępcy mogą skontaktować się z osobą używając identycznego numeru infolinii wybranego Banku.
Opinie klientów:
Elżbieta Makos
kierownik zespołu w PKO Banku Polskim