#zostańwdomu i dowolnie zmieniaj limity na koncie i karcie!
Epidemia zatrzymała Polaków w domach. Gdy tylko jest taka możliwość – zakupy robimy online. Zdarza się jednak, że musimy wyjść do sklepu i wtedy jednorazowo wydajemy więcej pieniędzy niż zazwyczaj. Może się więc okazać, że transakcja w sklepie zostanie odrzucona z powodu przekroczenia limitu. Nie musisz iść wówczas do Banku – możesz samodzielnie zmienić limit. Zobacz, jakie to proste! 2020-03-26Gdy płacisz kartą
W dobie walki z epidemią warto unikać płacenia gotówką. Znacznie bezpieczniej jest płacić kartą – zwłaszcza zbliżeniowo. Często nie mamy jednak świadomości, że obowiązują pewne limity kwotowe na poszczególne transakcje. Dowiadujemy się tego, gdy już jesteśmy przy kasie, a płatność za zakupy nie powiodła się. Co wtedy?
Można skorzystać z telefonu i szybko zmienić limity wypłat gotówki, operacji płatniczych i internetowych, obowiązujące na naszej karcie za pomocą aplikacji IKO.
- Wejdź w szczegóły karty (Menu > Mój Bank > Karty > Twoja karta)
- Wybierz w menu polecenie Limity
- Kliknij przycisk Zmień limity
- Wpisz kwoty nowych limitów
- Zatwierdź zmiany wpisując PIN do aplikacji IKO
Od razu po edycji i zatwierdzeniu zmian w aplikacji przy użyciu PIN-u do IKO możesz korzystać z nowych limitów. Pamiętaj, że zmienić w ten sposób możesz zarówno limit dziennych operacji kartą w sklepie, w internecie, jak i limit dziennych wypłat gotówki. Limity karty można zmienić również w serwisie iPKO.
Gdy płacisz aplikacją IKO
Aplikacja IKO jest narzędziem płatniczym i tak samo jak w przypadku karty bankowej transakcje nią są ograniczone limitami. Osoby korzystające z IKO mogą zmieniać limity w serwisie iPKO.
- Zaloguj się do serwisu iPKO
- Wejdź do zakładki IKO
- Wybierz opcję zmień limity
- Ustaw preferowane wartości
- Zatwierdź zmiany
Przede wszystkim rozsądnie
Limity, szczególnie jeśli chodzi o zakupy online, to sprawa bardzo indywidualna. Jednak dla bezpieczeństwa klienta limit na transakcje wykonywane kartą w sieci kodem BLIK powinien być jak najniższy – radzi Dominika Kubiak, doradca klienta w Oddziale 9 PKO Banku Polskiego w Warszawie – Gdy klient chce kupić online coś większego, może limit zmienić jednorazowo, celowo na zakup na przykład mebli czy sprzętu RTV/AGD, następnie wrócić do poprzedniego poziomu. Zmiana limitu dokonuje się automatycznie w chwili jej zatwierdzenia, dlatego mniejszy limit chroni klienta przed ryzykownymi płatnościami w sieci.
Możesz sam decydować o swoich limitach, ale pamiętaj, że są ograniczenia. Limit dzienny dla standardowych poleceń przelewu zwykłych nie może przekraczać 10 tys. zł, dla poleceń przelewu na numer telefonu – 3 tys. zł, a dla transakcji w terminalu płatniczym, przy wypłacie z bankomatu oraz płatnościach internetowych górna granica to 20 tys. zł.
Bartosz Piotrowski