#zostańwdomu i dowolnie zmieniaj limity na koncie i karcie!

Epidemia zatrzymała Polaków w domach. Gdy tylko jest taka możliwość – zakupy robimy online. Zdarza się jednak, że musimy wyjść do sklepu i wtedy jednorazowo wydajemy więcej pieniędzy niż zazwyczaj. Może się więc okazać, że transakcja w sklepie zostanie odrzucona z powodu przekroczenia limitu. Nie musisz iść wówczas do Banku – możesz samodzielnie zmienić limit. Zobacz, jakie to proste!
około min czytania

Gdy płacisz kartą

W dobie walki z epidemią warto unikać płacenia gotówką. Znacznie bezpieczniej jest płacić kartą – zwłaszcza zbliżeniowo. Często nie mamy jednak świadomości, że obowiązują pewne limity kwotowe na poszczególne transakcje. Dowiadujemy się tego, gdy już jesteśmy przy kasie, a płatność za zakupy nie powiodła się. Co wtedy?

Można skorzystać z telefonu i szybko zmienić limity wypłat gotówki, operacji płatniczych i internetowych, obowiązujące na naszej karcie za pomocą aplikacji IKO.

  1. Wejdź w szczegóły karty (Menu > Mój Bank > Karty > Twoja karta)
  2. Wybierz w menu polecenie Limity
  3. Kliknij przycisk Zmień limity
  4. Wpisz kwoty nowych limitów
  5. Zatwierdź zmiany wpisując PIN do aplikacji IKO

Od razu po edycji i zatwierdzeniu zmian w aplikacji przy użyciu PIN-u do IKO możesz korzystać z nowych limitów. Pamiętaj, że zmienić w ten sposób możesz zarówno limit dziennych operacji kartą w sklepie, w internecie, jak i limit dziennych wypłat gotówki. Limity karty można zmienić również w serwisie iPKO.

Zmiana limitu przy transakcjach zbliżeniowych

  • W związku z obecną sytuacją zmienił się limit kwoty, przy której trzeba wpisać kod PIN na terminalu. Dotychczas było to 50 zł, teraz autoryzacja wymagana jest przy zakupach powyżej 100 zł!

Gdy płacisz aplikacją IKO

Aplikacja IKO jest narzędziem płatniczym i tak samo jak w przypadku karty bankowej transakcje nią są ograniczone limitami. Osoby korzystające z IKO mogą zmieniać limity w serwisie iPKO. 

  1. Zaloguj się do serwisu iPKO
  2. Wejdź do zakładki IKO
  3. Wybierz opcję zmień limity
  4. Ustaw preferowane wartości
  5. Zatwierdź zmiany

Przede wszystkim rozsądnie

Limity, szczególnie jeśli chodzi o zakupy online, to sprawa bardzo indywidualna. Jednak dla bezpieczeństwa klienta limit na transakcje wykonywane kartą w sieci kodem BLIK powinien być jak najniższy – radzi Dominika Kubiak, doradca klienta w Oddziale 9 PKO Banku Polskiego w Warszawie – Gdy klient chce kupić online coś większego, może limit zmienić jednorazowo, celowo na zakup na przykład mebli czy sprzętu RTV/AGD, następnie wrócić do poprzedniego poziomu. Zmiana limitu dokonuje się automatycznie w chwili jej zatwierdzenia, dlatego mniejszy limit chroni klienta przed ryzykownymi płatnościami w sieci.

 Możesz sam decydować o swoich limitach, ale pamiętaj, że są ograniczenia. Limit dzienny dla standardowych poleceń przelewu zwykłych nie może przekraczać 10 tys. zł, dla poleceń przelewu na numer telefonu – 3 tys. zł, a dla transakcji w terminalu płatniczym, przy wypłacie z bankomatu oraz płatnościach internetowych górna granica to 20 tys. zł.

Bartosz Piotrowski