Nie tylko w dobie panującego kryzysu gospodarczego, ale przede wszystkim w celu przetrwania na konkurencyjnym rynku, jednym z najważniejszych czynników dla przedsiębiorcy jest posiadanie bazy lojalnych klientów. To tzw. wyznacznik sukcesu. Powoduje on, że sprzedawca czy przedsiębiorca jest w stałym kontakcie ze swoimi klientami, buduje ich lojalność wobec swojej marki czy sklepu, co z kolei prowadzi do kolejnych zakupów ze strony klienta.
Jak pozyskać bazę klientów?
Bazy klientów można tworzyć za pomocą danych zgromadzonych z różnych źródeł i systemów wykorzystywanych w firmie, np. na podstawie informacji pochodzących ze sklepu internetowego czy CRM.
Jak wskazano w artykule dotyczącym 3 sposobów komunikacji z klientem nie tylko w czasie pandemii, budowanie bazy lojalnych, a tym samym wartościowych klientów, jest procesem długotrwałym i często kosztownym. Ale nie musi tak być.
Sieci handlowe i punkty usługowe, których operatorem programu lojalnościowego jest ZenCard, mają możliwość zapisywania konsumentów do programu, a tym samym do budowania bazy bardzo wysokiej jakości. Baza ta składa się wyłącznie z konsumentów świadomych, którzy wiedzą, po co przychodzą do danego sklepu, czego szukają i do którego – zachęceni – wracają.
Programy lojalnościowe są doskonałym sposobem na poprawę wyników sprzedażowych. Wpływają także na budowanie relacji między klientem a przedsiębiorcą. Z ZenCard w łatwy i niskobudżetowy sposób można:
- pozyskać bazę nowych klientów zarówno w kanale offline, jak i online;
- mieć stały kontakt z klientami poprzez aplikację mobilną ZenCard oraz SMS-y – informować ich o wszystkich swoich nowościach i promocjach, zachęcać, by odwiedzili sklep;
- docierać do wybranych grup klientów ze spersonalizowaną ofertą dzięki rozwiniętej analityce;
- oferować klientom nagrody w zamian za ich lojalność.
Warto pamiętać, że najlepszy klient to klient zadowolony. Tylko taki wróci i będzie polecał firmę innym osobom. By tak się stało, należy zbudować dobre relacje i odpowiednio o nie zadbać. Szczególnie teraz, w dobie panującej pandemii, przedsiębiorcy muszą zdać sobie sprawę, że bez bazy lojalnych, wartościowych klientów będzie im ciężko utrzymać swój biznes.
Sylwia Chmara, ZenCard