Baza klientów pomysłem na przetrwanie

Bądź cały czas w kontakcie ze swoimi klientami. Ta więź da dobre efekty. Ale jak sprawić, aby klient był zadowolony, promował i polecał nasza markę.
około min czytania

Nie tylko w dobie panującego kryzysu gospodarczego, ale przede wszystkim w celu przetrwania na konkurencyjnym rynku, jednym z najważniejszych czynników dla przedsiębiorcy jest posiadanie bazy lojalnych klientów. To tzw. wyznacznik sukcesu. Powoduje on, że sprzedawca czy przedsiębiorca jest w stałym kontakcie ze swoimi klientami, buduje ich lojalność wobec swojej marki czy sklepu, co z kolei prowadzi do kolejnych zakupów ze strony klienta.

Jak pozyskać bazę klientów?

Bazy klientów można tworzyć za pomocą danych zgromadzonych z różnych źródeł i systemów wykorzystywanych w firmie, np. na podstawie informacji pochodzących ze sklepu internetowego czy CRM.

Jak wskazano w artykule dotyczącym 3 sposobów komunikacji z klientem nie tylko w czasie pandemii, budowanie bazy lojalnych, a tym samym wartościowych klientów, jest procesem długotrwałym i często kosztownym. Ale nie musi tak być.

Sieci handlowe i punkty usługowe, których operatorem programu lojalnościowego jest ZenCard, mają możliwość zapisywania konsumentów do programu, a tym samym do budowania bazy bardzo wysokiej jakości. Baza ta składa się wyłącznie z konsumentów świadomych, którzy wiedzą, po co przychodzą do danego sklepu, czego szukają i do którego – zachęceni – wracają.

Programy lojalnościowe są doskonałym sposobem na poprawę wyników sprzedażowych. Wpływają także na budowanie relacji między klientem a przedsiębiorcą. Z ZenCard w łatwy i niskobudżetowy sposób można:

  • pozyskać bazę nowych klientów zarówno w kanale offline, jak i online;
  • mieć stały kontakt z klientami poprzez aplikację mobilną ZenCard oraz SMS-y – informować ich o wszystkich swoich nowościach i promocjach, zachęcać, by odwiedzili sklep;
  • docierać do wybranych grup klientów ze spersonalizowaną ofertą dzięki rozwiniętej analityce;
  • oferować klientom nagrody w zamian za ich lojalność.

Warto pamiętać, że najlepszy klient to klient zadowolony. Tylko taki wróci i będzie polecał firmę innym osobom. By tak się stało, należy zbudować dobre relacje i odpowiednio o nie zadbać. Szczególnie teraz, w dobie panującej pandemii, przedsiębiorcy muszą zdać sobie sprawę, że bez bazy lojalnych, wartościowych klientów będzie im ciężko utrzymać swój biznes. 

Sylwia Chmara, ZenCard