#PowerB@nk. INFOGRAFIKA. Jak cię piszą, tak cię widzą – czyli wizytówka Google Moja Firma
Prowadzisz biznes i chciałbyś ogłosić go światu? Google Moja Firma to wyjątkowa i skuteczna wizytówka biznesu. Promuje profil firmy, umożliwia użytkownikom jej wyszukiwanie znalezienie, a do tego zapewnia kontakt i interakcje z klientem. 2022-01-01Jaką moc może mieć jedna mała czerwona pinezka? W cyfrowym świecie może mieć moc ogromną! To właśnie ona oznacza położenie naszej firmy na mapie Google. Moja Firma to narzędzie, które pozwala promować profil firmy oraz jej stronę internetową w wyszukiwarce i w Mapach Google. Jest to istotne nie tylko w przypadku małych firm usługowych, ale także rozbudowanej sieci sklepów, które chcą zarówno dotrzeć do nowych klientów, jak i pozostawać w kontakcie ze stałymi konsumentami. Sprawdź, jak stworzyć w internecie użyteczną przestrzeń dla Ciebie i Twoich klientów.
Dodawanie firmy do Google
Założenie profilu w Google Moja Firma jest naprawdę szybkie, łatwe i (co ważne!) bezpłatne. Wymaga jedynie wprowadzenia odpowiednich danych na stronie www.google.com/business. Warunek konieczny do spełnienia to oczywiście posiadanie fizycznego adresu działalności – może to być adres siedziby firmy czy nasze miejsce zamieszkania. Wyjątkiem są bankomaty, paczkomaty czy działalność sezonowa. Marki, organizacje, artyści i inne firmy działające wyłącznie online także nie mogą tworzyć profili firm w Google Moja Firma. Jak zatem założyć swoją pierwszą wizytówkę?
KROK 1. Załóż konto Google
Zanim założysz pierwszą wizytówkę, potrzebne jest konto Google. Warto zastanowić się nad tym wcześniej i stworzyć nowe konto – najlepiej używając maila w domenie Twojej firmy.
KROK 2. Wpisz nazwę firmy
Nazwa działalności powinna być taka, jaka została wpisana do rejestru przedsiębiorców, KRS lub znajduje się w logo sklepu.
KROK 3.Podaj adres firmy
Tu wpisz prawdziwą lokalizację firmy.
KROK 4. Dane firmy
To podstawa! To właśnie możliwość kontaktu z firmą będzie jedną z kluczowych form, dzięki którym będą do Ciebie trafiali klienci. W tym przypadku masz możliwość podania numeru kontaktowego oraz adresu witryny internetowej.
KROK 5. Weryfikacja
Weryfikacja wizytówki jest konieczna, aby w móc w pełni wykorzystać jej możliwości. Celem jest potwierdzenie, że utworzona w Mapach Google firma należy do Ciebie. Aby to zweryfikować, Google prześle na adres podany podczas dodawania firmy specjalną kartę z kodem weryfikacyjnym. Ten kod należy podać w panelu Google Moja Firma.
Google moja firma
Aby utrzymać wysoką jakość informacji w Google, warto przestrzegać pewnych wskazówek:
- Zadbaj o to, by podać dokładny i poprawny adres lub obszar działalności.
- Zaprezentuj firmę tak, jak robisz to na szyldach i znakach, artykułach firmowych oraz innych produktach zawierających dane firmowe.
- Wybierz jak najmniejszą liczbę kategorii potrzebną do opisania podstawowej działalności firmy.
- Firma powinna mieć tylko 1 profil – większa liczba profili dla jednej firmy może powodować problemy z wyświetlaniem informacji w wyszukiwarce i Mapach Google.
Wizytówka w google
Wizytówka Google, umożliwiająca znalezienie firmy w Google, to obecnie bardzo ważne narzędzie – ponad 98 proc. wszystkich wyszukiwań w polskim internecie dokonywanych jest właśnie za pomocą wyszukiwarki Google. Brak wizytówki Google oznacza, że oddajemy szansę konkurencji.
Wyróżniamy 5 korzyści Google Moja Firma:
- Użytkownicy szybko i wygodnie mogą dotrzeć do potrzebnych informacji.
- To doskonały sposób, aby biznes się wyróżnił i zyskał nowych klientów.
- Wizytówki pozwalają budować pozytywny wizerunek firmy, wzbudzić zaufanie wśród użytkowników, a także zdobyć ich lojalność.
- Firma pojawia się wysoko w wynikach organicznych wyszukiwania Google.
- Umożliwia obserwowanie klientów i nawiązywanie z nimi kontaktu.
Jak mówi amerykańska maksyma: „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Warto to sobie wziąć do serca i zapamiętać – szczególnie o tak elementarnych działaniach, jak widoczność firmy w Google.