#PowerB@nk. PODCAST. Jak zadbać o dobre opinie na Allegro?

Profesjonalna transakcja, szybka wysyłka, produkt zgodny z opisem – zasłużyłeś na łapkę w górę? Prowadząc sprzedaż online zależy Ci na tym, by Twoja działalność była postrzegana profesjonalnie i przyjaźnie. Jak budować wizerunek firmy na Allegro i zadbać o dobre opinie klientów?
około min czytania

Niezależnie od tego czy masz swoją restaurację, wykonujesz usługi remontowe czy prowadzisz sprzedaż online, od lat obowiązuje ta sama zasada: „Klient – nasz Pan”. Co więcej, w dobie powszechnego dostępu do internetu ta złota myśl ma jeszcze większe znaczenie. To właśnie wszelkie opinie i rekomendacje stają się bowiem najlepszą formą reklamy Twojego produktu czy usługi. Jak twierdzi Michael LeBoeuf: „Zadowolony Klient to najlepsza strategia biznesowa”. Jak zatem osiągnąć sukces?

Dobra opinia o firmie

Nie ulega wątpliwości, że współczesny rynek charakteryzuje się dużą konkurencyjnością. Posiadanie wartościowego produktu, atrakcyjnej ceny czy dobrej reklamy to już za mało, by odnieść sprzedażowy sukces. Jednym z najważniejszych obszarów, o jaki trzeba zadbać jest... obsługa klienta. To właśnie dobry wizerunek firmy w oczach konsumenta wiąże się z rozpoznawalnością czy wzrostem zaufania i zainteresowania ze strony kupujących. Jak go zatem zbudować?

Różnego rodzaju badania przeprowadzone na konsumentach wykazały, że większość ludzi ufa recenzjom online. Co więcej, ponad 70 proc. klientów decyduje się na zakup pod wpływem pozytywnych opinii o usłudze lub produkcie. To właśnie one mają realny wpływ na ostateczne decyzje zakupowe klientów.

Opinie Allegro

Z portalu korzysta blisko 20 mln klientów, a 95 proc. wystawionych przez nich komentarzy jest pozytywnych. Dlaczego opinie konsumentów są zatem tak istotne? Po pierwsze mają realny wpływ na sprzedaż. Wszelkiego rodzaju „social proof”, czyli dowody społeczne potwierdzające zarówno uczciwość i rzetelność naszej pracy, jak i jakość towaru. To, co dobrze ocenione przez innych, klient uznaje za dobre i godne zaufania. Ponadto liczba pozytywnych recenzji może mieć bezpośredni wpływ na to, jaką dana firma zajmuje pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Dobre opinie pomagają więc w pozycjonowaniu oferty, a tym samym ułatwiają klientowi dotrzeć do Twojej oferty.

Pozytywne komentarze na Allegro

To oczywiste, że posiadanie pozytywnych opinii na Allegro jest dla firmy bardzo istotne. W tym przypadku ogromne znaczenie ma znajomość preferencji i potrzeb klienta, dzięki której zdobędziesz jego zaufanie i… pozytywny komentarz.

Co zrobić, aby zachęcić klientów do ich wystawiania?

  1. Dbaj o atrakcyjną prezentację ofert oraz jakość wysyłanych produktów.
  2. Przestrzegaj regulaminu.
  3. Wysyłaj paczki tak szybko, jak to możliwe.
  4. Zadbaj o łatwy kontakt klienta ze sklepem na każdym etapie realizacji zamówienia.
  5. Pomyśl nad np. kartą stałego klienta, dzięki której klient otrzyma dodatkowe rabaty.
  6. Zrób newsletter zachęcający do kolejnych zakupów – niekoniecznie od razu, ale np. z serią ciekawych porad lub artykułów związanych z branżą.

WAŻNE: Jeśli już otrzymasz upragnionych 5 gwiazdek lub opinię, nie osiadaj na laurach – pamiętaj o ciągłym nadzorze. Szybka reakcja i odpowiedź zwrotna do klienta zawsze robią dobre wrażenie. Klienci doceniają informacje zwrotne. Nawet gdy odpowiadasz na nieprzychylny komentarz, nie tylko ratujesz sytuację, ale także zyskujesz punkty za chęci rozwiązania problemu!

Posłuchaj podcastu: