Wezwij go na pomoc, czyli Scrum Master w akcji
Scrum Master Corner już działa. Ponad 20 Scrum Masterów jest gotowych, aby odpowiedzieć na Wasze pytania. Zgłoś problem lub zadaj pytania, a w każdy czwartek w godzinach 15-16 otrzymasz odpowiedź na swoje zgłoszenie. 2021-07-28Scrum Master Corner to cykliczny, cotygodniowy dyżur dwóch Scrum Masterów. Działa jak centrum pomocy dla pracowników, którzy potrzebują wsparcia zawodowego. Nie dotyczy to tylko tych, którzy pracują w ramach Tranformacji Cyfrowej, ale wszystkich pracowników PKO Banku Polskiego.
Na Scrum Master Corner przychodzą osoby z różnych miejsc w organizacji: pracownicy Departamentów, Biur i Formacji – mówi Anna Kierul Scrum Master w SMC. – Każdy temat jest ciekawy. To szansa, aby dowiedzieć się z pierwszej ręki z jakimi wyzwaniami boryka się organizacja. Szukając rozwiązań korzystamy z wiedzy oraz doświadczenia, jakie zdobywamy w pracy z zespołami w Formacjach oraz w Centrum Doskonalenia Agile. – To miejsce, gdzie otwarcie możecie pogadać o tym z czym się mierzycie na co dzień. Wspólnie poszukamy satysfakcjonującego rozwiązania lub zainspirujemy się nawzajem do dalszego działania. Częstym efektem SMC jest organizacja warsztatów prowadzonych przez jednego ze Scrum Masterów.
Pracownicy banku w swojej pracy spotykają się z licznymi wyzwaniami i problemami. SMC to gorąca linia, dla wszystkich, którzy szukają odpowiedzi. Po co więc wyważać otwarte drzwi, skoro obok są gotowi do pomocy eksperci. Dlatego jeśli masz problem, kontaktuj się śmiało.
– Każdy, kto ma jakiś problem do omówienia być może znajdzie w SCM rozwiązanie. Oczywiście nie zawsze tak jest, czasem trzeba poszukać go zupełnie gdzie indziej. Zamysł jest jednak taki, aby wspierać i usprawniać pracę zespołów – mówi Maciej Stępnikowski jeden ze Scrum Masterów w SMC. – Przychodzą do nas osoby z różnymi sprawami np. z problemem wyceniania zadań. Nie wiedzą, jak oszacować zadania członków w swoim zespole i określić, ile są w stanie zrobić w określonym czasie. Wtedy pojawia się ktoś od nas i pokazujemy, jak to zrobić.
Pracownicy, którzy zgłaszają się z problemami, oczekują wsparcia na różnych polach.
Pytają nas m.in.: jak zacząć stosować metodykę Kanban w zespole. Tłumaczymy, a nawet organizujemy warsztaty. Kolejnym problemem, z którym się zetknąłem były trudności z mierzeniem efektywność pracy i wyborem odpowiednich miar.
Aleksandra Pietruczuk