– Po krótkim okresie mniejszego zainteresowania inwestycjami, co było oczywistą konsekwencją pandemii, lokowanie w funduszach PKO TFI znów cieszy się dużą popularnością. Odnotowaliśmy rekordową sprzedaż w lipcu – ponad 1 mld zł netto. Równolegle rosną aktywa programów inwestycyjnych opartych o systematyczne wpłaty inwestowania w naszym portfelu. I tak np. środki naszych Klientów w samych tylko PPK to już ponad 580 mln zł – mówi Piotr Żochowski, prezes Zarządu PKO TFI.
W czasie lipcowego popytowego boomu największą popularnością cieszyły się jednostki funduszu PKO Obligacji Długoterminowych – sprzedaż za ponad 620 mln zł netto. Spośród funduszy akcji największe zainteresowanie inwestorów wzbudziły PKO Technologii i Innowacji Globalny (28 mln zł netto) oraz PKO Akcji Rynku Złota (20 mln zł netto).
Warto przypomnieć, że PKO Technologii i Innowacji Globalny już od dłuższego czasu pozostaje jednym z najlepszych funduszy na rynku – w lipcu po raz kolejny w ratingu Analiz Online wyspecjalizowanej, niezależnej firmy analitycznej uzyskał pięć gwiazdek. Z kolei PKO Akcji Rynku Złota, we właśnie opublikowanym „rankingu funduszy złota” Analiz Online, zajął pierwsze miejsce, niemal dosłownie błyszcząc swoim wynikami.
Klienci PKO TFI przy zakupach funduszy najchętniej korzystają z placówek PKO Banku Polskiego. Informacje o bieżącej ofercie można uzyskać i dokonać transakcji zakupu jednostek wybranego funduszu u każdego doradcy banku. Na drugim miejscu w korzystaniu z oferty PKO TFI figuruje serwis internetowy iPKO. Warto pamiętać, że fundusze PKO TFI mogą nabywać nie tylko klienci PKO Banku Polskiego. Jednostki funduszy zarządzanych przez PKO TFI kupić może każdy: np. we wspomnianych placówkach PKO Banku Polskiego lub – przez internet – po rejestracji w serwisie PKO TFI, czyli i-fundusze.pl.
PKO TFI pozostaje liderem na rynku PPK – zarządza aż 41 proc. aktywów w programach obsługiwanych przez TFI i 35 proc. całości aktywów rynku PPK (na koniec lipca br.). Pozycję tę Towarzystwo osiągnęło dzięki wyjątkowej, kompleksowej ofercie oraz sprawnemu wdrażaniu i obsłudze PPK. Firmy wdrażające PPK z pomocą PKO TFI korzystają z doskonałego systemu wsparcia – każda może liczyć na profesjonalną asystę w kwestiach merytorycznych i technicznych. Przedsiębiorstwo przystępujące do tworzenia PPK we współpracy z PKO TFI, bez względu na skalę działania może liczyć na dedykowany system obsługi zarówno w zakresie dokumentacji kadrowej, jak i indywidualnych kont pracowników.
Towarzystwo oferuje kompleksowe wsparcie na każdym etapie wdrożenia PPK, a także obsługę uczestników online (i-fundusze.pl) lub w ponad 1 tys. oddziałach PKO Banku Polskiego. Dodatkowo, Klienci PKO Banku Polskiego korzystający z serwisu internetowego iPKO, w którym mogą kompleksowo zarządzać swym rachunkiem osobistym, kartami i innymi produktami posiadanymi w PKO, mogą też na bieżąco śledzić stan konta PPK w ramach usługi Moje aktywa.