#Pomagamy. Ważna sprawa do zbadania. Październik miesiącem onkologii
Październik to miesiąc świadomości raka piersi. W tym okresie podejmujemy tematy związane z profilaktyką, diagnostyką oraz nowoczesnym leczeniem nowotworów piersi. 4 października obchodzony jest Światowy Dzień Onkologii, a 11 dni później Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, którego symbolem jest różowa wstążka. 2021-10-11Rak piersi to najczęstsza choroba nowotworowa wśród kobiet. Głównym powodem, dla którego tak wiele kobiet nadal umiera na raka, jest zbyt późne jej wykrycie – wtedy, gdy jest ona już w zaawansowanym stadium.
Ryzyko pod kontrolą
Na świecie nowotwory traktowane są jako choroby przewlekłe i uleczalne, jednak w Polsce wskaźnik umieralności z tego powodu jest bardzo wysoki. Nowotwory są drugą, zaraz po schorzeniach sercowo-naczyniowych, najczęstszą przyczyną zgonów.
Zdaniem Marka Ambroziaka, który od 2012 roku choruje na szpiczaka mnogiego statystyki są nieubłagane. – Z czasem coraz więcej osób będzie chorować na nowotwór. Dlatego warto się ubezpieczyć na wypadek wystąpienia nowotworu, jeszcze zanim pojawi się choroba. To również może ułatwić kwestie finansowe w przyszłości, gdyby niestety przyszło nam walczyć o swoje życie i zdrowie.
Największe ryzyko zachorowania na raka piersi dotyczy kobiet w wieku od 50 do 69 lat. Dlatego panie będące w tej grupie wiekowej powinny robić mammografię co dwa lata. Mammografia trwa zaledwie kilka minut, a pacjentki, do których skierowany jest program profilaktyczny nie muszą mieć na nią skierowania. Aby wykonać mammografię w ramach programu, wystarczy zgłosić się do jednej z placówek, które realizują program.
Miesiąc profilaktyki
Gwarancją sukcesu w leczeniu choroby nowotworowej jest jak najwcześniejsze jej wykrycie. Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, funkcjonują specjalne programy przesiewowe, które pozwalają zdiagnozować chorobę w pierwszej fazie. Niezwykle ważne jest także obserwowanie własnego ciała. Wszelkie niepokojące objawy ze strony naszego organizmu powinny być niezwłocznie konsultowane z lekarzem.
Akcja PKO ONKOmiesiąc jest organizowana we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego pod hasłem „Tak dla Profilaktyki” i potrwa do 31 października. Jej celem jest uświadamianie roli profilaktyki w zapobieganiu raka piersi, a także zachęcanie klientów banku do rozmowy o ochronie ubezpieczeniowej na wypadek zachorowania na nowotwór.
Zbadaj się bezpłatnie
W październiku klientki banku będą mogły wykonać bezpłatnie badanie mammografii w mammobusach we Wrocławiu, Słupsku, Warszawie i Krakowie. Dodatkowo, PKO Ubezpieczenia i Fundacja PKO Banku Polskiego we wspólnej akcji, udzielą finansowego wsparcia wybranej placówce medycznej, która działa w obszarze onkologii.
Już po raz kolejny, w październiku prowadzimy akcję PKO ONKOmiesiąc we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego. Mamy nadzieję, że podobnie jak w ubiegłym roku, klientki banku chętnie porozmawiają o ochronie i profilaktyce w walce z rakiem piersi. Statystyki pokazują, że rocznie diagnozuje się chorobę nowotworową u ok. 170 tys. Polaków – tym bardziej widzimy potrzebę aktywnego uczestnictwa w uświadamianiu znaczenia badań kontrolnych czy zdrowego stylu życia. Stwarzamy więc możliwość wykonania bezpłatnych badań mammograficznych. Klientki banku będą mogły zrealizować to badanie nie tylko w Warszawie, ale także w trzech dodatkowych miastach Polski – Wrocławiu, Słupsku i Krakowie – mówi Renata Augustynowicz-Sobota, Dyrektor Wsparcia Regionalnego, PKO Ubezpieczenia
– PKO ONKOmiesiąc to dobry moment, aby zwrócić uwagę klientów, że mogą dodatkowo zabezpieczyć się na wypadek zachorowania. Temu służy właśnie OnkoPlan – nasze ubezpieczenie onkologiczne. Co ważne, efektem sprzedaży tego ubezpieczenia w październiku, będzie wsparcie finansowe wybranej organizacji, działającej na rzecz pacjentów dotkniętych chorobą. Z każdej sprzedanej polisy przeznaczamy cegiełkę finansową, która zasili budżet wybranej organizacji. W naszej akcji połączyliśmy siły z Fundacją PKO Banku Polskiego, która podwoi nasze środki. Dzięki temu na ten szczytny cel, będziemy mogli razem przeznaczyć jeszcze więcej – mówi Ewa Kapacka, Dyrektor Marketingu i PR, PKO Ubezpieczenia