#Pomagamy. Ważna sprawa do zbadania. Październik miesiącem onkologii

Październik to miesiąc świadomości raka piersi. W tym okresie podejmujemy tematy związane z profilaktyką, diagnostyką oraz nowoczesnym leczeniem nowotworów piersi. 4 października obchodzony jest Światowy Dzień Onkologii, a 11 dni później Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, którego symbolem jest różowa wstążka.
około min czytania

Rak piersi to najczęstsza choroba nowotworowa wśród kobiet. Głównym powodem, dla którego tak wiele kobiet nadal umiera na raka, jest zbyt późne jej wykrycie – wtedy, gdy jest ona już w zaawansowanym stadium.  

Ryzyko pod kontrolą

Na świecie nowotwory traktowane są jako choroby przewlekłe i uleczalne, jednak w Polsce wskaźnik umieralności z tego powodu jest bardzo wysoki. Nowotwory są drugą, zaraz po schorzeniach sercowo-naczyniowych, najczęstszą przyczyną zgonów.

Zdaniem Marka Ambroziaka, który od 2012 roku choruje na szpiczaka mnogiego statystyki są nieubłagane. – Z czasem coraz więcej osób będzie chorować na nowotwór. Dlatego warto się ubezpieczyć na wypadek wystąpienia nowotworu, jeszcze zanim pojawi się choroba. To również może ułatwić kwestie finansowe w przyszłości, gdyby niestety przyszło nam walczyć o swoje życie i zdrowie.

Największe ryzyko zachorowania na raka piersi dotyczy kobiet w wieku od 50 do 69 lat. Dlatego panie będące w tej grupie wiekowej powinny robić mammografię co dwa lata. Mammografia trwa zaledwie kilka minut, a pacjentki, do których skierowany jest program profilaktyczny nie muszą mieć na nią skierowania. Aby wykonać mammografię w ramach programu, wystarczy zgłosić się do jednej z placówek, które realizują program.

Miesiąc profilaktyki

Gwarancją sukcesu w leczeniu choroby nowotworowej jest jak najwcześniejsze jej wykrycie. Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, funkcjonują specjalne programy przesiewowe, które pozwalają zdiagnozować chorobę w pierwszej fazie. Niezwykle ważne jest także obserwowanie własnego ciała. Wszelkie niepokojące objawy ze strony naszego organizmu powinny być niezwłocznie konsultowane z lekarzem.

Akcja PKO ONKOmiesiąc jest organizowana we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego pod hasłem „Tak dla Profilaktyki” i potrwa do 31 października. Jej celem jest uświadamianie roli profilaktyki w zapobieganiu raka piersi, a także zachęcanie klientów banku do rozmowy o ochronie ubezpieczeniowej na wypadek zachorowania na nowotwór.

Zbadaj się bezpłatnie

W październiku klientki banku będą mogły wykonać bezpłatnie badanie mammografii w mammobusach we Wrocławiu, Słupsku, Warszawie i Krakowie. Dodatkowo, PKO Ubezpieczenia i Fundacja PKO Banku Polskiego we wspólnej akcji, udzielą finansowego wsparcia wybranej placówce medycznej, która działa w obszarze onkologii.

Już po raz kolejny, w październiku prowadzimy akcję PKO ONKOmiesiąc we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego. Mamy nadzieję, że podobnie jak w ubiegłym roku, klientki banku chętnie porozmawiają o ochronie i profilaktyce w walce z rakiem piersi. Statystyki pokazują, że rocznie diagnozuje się chorobę nowotworową u ok. 170 tys. Polaków – tym bardziej widzimy potrzebę aktywnego uczestnictwa w uświadamianiu znaczenia badań kontrolnych czy zdrowego stylu życia. Stwarzamy więc możliwość wykonania bezpłatnych badań mammograficznych. Klientki banku będą mogły zrealizować to badanie nie tylko w Warszawie, ale także w trzech dodatkowych miastach Polski – Wrocławiu, Słupsku i Krakowie – mówi Renata Augustynowicz-Sobota, Dyrektor Wsparcia Regionalnego, PKO Ubezpieczenia

–  PKO ONKOmiesiąc to dobry moment, aby zwrócić uwagę klientów, że mogą dodatkowo zabezpieczyć się na wypadek zachorowania. Temu służy właśnie OnkoPlan – nasze ubezpieczenie onkologiczne. Co ważne, efektem sprzedaży tego ubezpieczenia w październiku, będzie wsparcie finansowe wybranej organizacji, działającej na rzecz pacjentów dotkniętych chorobą. Z każdej sprzedanej polisy przeznaczamy cegiełkę finansową, która zasili budżet wybranej organizacji. W naszej akcji połączyliśmy siły z Fundacją PKO Banku Polskiego, która podwoi nasze środki. Dzięki temu na ten szczytny cel, będziemy mogli razem przeznaczyć jeszcze więcej – mówi Ewa Kapacka, Dyrektor Marketingu i PR, PKO Ubezpieczenia