e-Tożsamość w serwisie iPKO
Klienci PKO Banku Polskiego mogą już korzystać z usługi zdalnego potwierdzania tożsamości, dzięki której zyskują łatwy dostęp do usług online. Wszystko bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów. Obecnie, dzięki e-Tożsamości, można podpisać umowę z PGNiG na dostawę gazu. Liczba dostawców usług będzie systematycznie rosnąć. 2019-09-02e-Tożsamość to cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, który wydawany jest przez Bank. Składa się z zestawu danych, które będą potwierdzać online tożsamość użytkownika. Aby podpisać umowę z dostawcą usługi, należy samodzielnie utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem Banku. Klient, chcąc zawrzeć nową umowę dostarczania paliwa gazowego, zostaje przekierowany na stronę serwisu iPKO, by potwierdzić swoją tożsamość. W konsekwencji wszystkie formalności związane z podpisaniem umowy z PGNiG będą realizowane w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty w punkcie obsługi oraz bez przesyłania dodatkowych dokumentów. Obsługa umowy zawartej w ten sposób będzie realizowana w całości poprzez serwis samoobsługowy ebok.pgnig.pl.
PGNiG jest pierwszym dostawcą usług, którego klienci mogą podpisywać umowę online. W najbliższym czasie lista dostawców usług będzie się zwiększać. W miarę rozwoju e-Tożsamości klienci zyskają jeden login i hasło do wielu usług online, np. operatorów telefonii komórkowej, przychodni zdrowia itp.
Joanna Fatek,
ekspert w PKO Banku Polskim