Kup walutę w e-kantorze i przelej, gdzie chcesz

Kupujemy franki szwajcarskie albo euro w kantorze PKO Banku Polskiego i przelewamy je by np. spłacić kredyt w innym banku? Teraz można to zrobić łatwo, szybko i bez opłat, dzięki otwartej bankowości. Właśnie ruszyła taka usługa, która może przydać się w codziennym bankowaniu w trakcie pandemii i po niej.
około min czytania

Podczas covidowego lockdownu podróżowanie i bezpośrednie wydawanie walut na zagranicznych wakacjach czy zakupach w sklepach w Londynie, Mediolanie, Berlinie czy Pradze jest mocno utrudnione. Wzrosła za to ochota na zakupy w internecie, także w zagranicznych sklepach. Euro, dolary czy funty bardzo się nam przydadzą, aby zaoszczędzić na kosztach przewalutowania. Przyda się też możliwość łatwego przesyłania zakupionej waluty między kontami w różnych bankach. W kantorze PKO Banku Polskiego klient może wymienić walutę i przesłać ją wprost na swoje konto w innym banku, bez dodatkowych opłat.

Jak przekazać walutę na konto w innym banku?

Wystarczy, że w aplikacji IKO podepniemy konto prowadzone w innym banku, a następnie w trakcie transakcji zakupu waluty w kantorze wskażemy to konto, na które chcemy wysłać pieniądze. Nowa usługa bazuje na rachunkach podpiętych i widocznych w IKO w ramach otwartej bankowości. W ten sposób można przesyłać EUR, USD, GBP, CHF na podpięte w IKO konta w: Alior Bank (w tym Alior Bank – Kantor Walutowy), BNP Paribas Bank Polska S.A., ING Bank Śląski S.A., Bank Pekao S.A. Waluty te można również kupić BLIK-iem z innego banku. Przesłanie pieniędzy zajmuje kilka minut, a czas ich zaksięgowania jest zależny od banku, który je odbiera. Lista banków, do których można przesyłać dostępne waluty będzie systematycznie wydłużana.

To kolejny krok w rozwoju naszego kantoru i otwartej bankowości w PKO Banku Polskim. Korzyści dla klientów są oczywiste. Teraz, nawet w przypadku braku środków na rachunku w naszym banku, można wymienić walutę i wysłać ją bezpośrednio do innego banku w bardzo krótkim czasie i co ważne, bez dodatkowych kosztów. Mamy nadzieję, że wprowadzenie nowych możliwości wymiany walut sprawi, że klienci będą jeszcze chętniej korzystali z naszego kantoru – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.

Mocne strony kantoru i pakietu walutowego w PKO Banku Polskim

Obecnie w kantorze PKO Banku Polskiego dostępnym w IKO oraz w serwisie iPKO możemy wymieniać walutę, która trafia na rachunki prowadzone przez bank, jak również kupić walutę BLIK-iem z innego banku i przekazać na rachunek walutowy w PKO Banku Polskim. Istnieje również opcja wysłania złotych ze sprzedaży waluty na rachunek w innym banku, podpięty w ramach otwartej bankowości. Pieniądze są przekazywane na rachunek klienta bezpośrednio i online. Od 1 lutego tego roku kantor wprowadził też nowe, korzystniejsze dla klientów limity transakcji.

Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 PKO Banku Polskiego. W jego skład wchodzą również konto walutowe i karta wielowalutowa. Kantor jest dostępny w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Możemy w nim m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony przez nas poziom. Możemy też zlecić automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą wartość oraz ustawić stałe zlecenie, dzięki czemu bank dokona wymiany waluty we wskazanym dniu. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat.

Teraz, w czasie pandemicznego spowolnienia, możemy na spokojnie sprawdzić i przećwiczyć te wszystkie możliwości. Tak by za chwilę, gdy wrócimy do normalności, stosować je w codziennym bankowaniu.

Szczegółowe informacje na temat kantoru PKO Banku Polskiego są dostępnie tutaj.