Najnowsze zmiany w IKO

Boczne menu przeniesione do dolnego paska nawigacji i nowy wygląd ikon – to najważniejsze zmiany w wyglądzie aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego. IKO w najnowszej wersji to również zakładanie konta na selfie, asystent głosowy dostępny dla wszystkich użytkowników smartfonów z Androidem oraz możliwość zmiany rodzaju konta.
około min czytania

Posiadacze kont PKO Banku Polskiego i Inteligo mogą pobrać najnowszą wersję aplikacji mobilnej IKO. Po aktualizacji IKO ma wygodniejszą nawigację oraz zmodernizowane ikony funkcji, a także możliwość założenia konta na selfie zmiany konta na inny typ oraz dostęp do asystenta głosowego dla wszystkich użytkowników telefonów z Androidem.

Wygodne bankowanie

Najnowsza wersja IKO jest kolejnym elementem rozwoju aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego tak, by była ona maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze oraz by miała atrakcyjny, nowoczesny wygląd. Cały czas udoskonalamy IKO z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie klientów. Użytkownicy naszej aplikacji mogą teraz wykonywać operacje finansowe za pomocą smartfona, nawigując w IKO jeszcze sprawniej. Nowe menu jest też bardziej spójne z ich doświadczeniem w bankowości internetowej iPKO – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.

Funkcje dostępne dotychczas w bocznym menu użytkownicy znajdą teraz w sekcji Więcej w dolnym pasku nawigacji – są zgromadzone w trzech grupach: Usługi (np. pożyczka, bilety komunikacyjne, opłaty parkingowe, kantor), Moje sprawy (wnioski i umowy oraz dyspozycje i zaświadczenia) oraz Pozostałe (np. kursy walut, mapa bankomatów i oddziałów). W dolnym pasku nawigacji ulokowano kolejno sekcje: Start, Płatności, Moje produkty (dotychczas: Mój bank), Oferta i wspomnianą Więcej.

Nowością jest też umieszczona w górnej części ekranu ikona „dzwonka”, która ułatwi szybki dostęp do powiadomień. Z kolei na miejscu wcześniejszego tzw. hamburger menu znalazła się ikona Twój profil, za pośrednictwem której można przejść do ustawień lub wylogować się z aplikacji. Odświeżone zostały także ikony wszystkich usług i funkcji, które teraz lepiej obrazują opcje dostępne w aplikacji.

Zmiany są konsekwencją sprawdzonych doświadczeń użytkowników IKO, którzy teraz mają wygodniejszą nawigację w zasięgu kciuka.

Łatwość korzystania z aplikacji była priorytetem przy tworzeniu nowej nawigacji IKO. Przy zachowaniu prostych rozwiązań i estetycznego wyglądu na pierwszy plan wysunięto klarowny dostęp do funkcji oferowanych w aplikacji. Odświeżone menu i ikony umożliwiają szybkie i intuicyjne wykonywanie operacji bankowych, a także korzystanie z usług finansowych oraz szybki zakup wybranych produktów z oferty banku. Aktualizacja aplikacji z nową nawigacją dostępna już jest na smartfony z systemem Android, a w krótkim czasie pojawi się wersja dla użytkowników iOS.

Najnowsza aktualizacja IKO wprowadziła też możliwość zakładania konta w PKO Banku Polskim za pomocą selfie. Wystarczy zainstalować aplikację, a potem uzupełnić podstawowe dane na wniosku o otwarcie konta oraz dokonać weryfikacji w trzech krokach: wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku, zrobić zdjęcie dowodu osobistego z obu stron, zrobić zdjęcie swojej twarzy. Dane z dokumentu tożsamości są sprawdzane automatycznie, a rysy twarzy porównywane ze zdjęciem z dowodu – wszystko to działa w ramach zaawansowanego systemu. Cały proces trwa około kilkunastu minut – konto na selfie można otworzyć bez wychodzenia z domu i bez czekania na kuriera.

Wraz z nową nawigacją dodana też została nowa funkcja – możliwość zmiany rodzaju posiadanego konta na inny typ, np. Konto za zero na Konto bez granic. Rozszerzono też opisy płatności BLIK wchodzących w ciężar karty kredytowej – dotychczas był to ciąg cyfr opisujących transakcję, teraz pojawi się informacja, że np. był to zakup towaru w sklepie o danej nazwie.

Asystent głosowy IKO, po pilotażowym wdrożeniu w czerwcu, jest już dostępny dla wszystkich użytkowników posiadających smartfony z systemem operacyjnym Android. W niedługim czasie z funkcji wydawania głosowych poleceń będą mogli korzystać też użytkownicy smartfonów z iOS. Za pomocą asystenta głosowego można: zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM.

IKO będzie w chmurze

Przy współpracy z Chmurą Krajową, Google i firmą DXC, Bank przygotowuje też projekt konwersji bankowości mobilnej IKO do chmury. Pozwoli to wprowadzać kolejne funkcje i da nowe możliwości rozwoju platformy, np. asystent głosowy IKO będzie mógł być używany nie tylko do operacji bankowych, ale też za jego pomocą użytkownik będzie mógł skorzystać z usług Google. Dzięki temu aplikację będzie też można łatwiej rozwijać w nowych kierunkach i szybko reagować na potrzeby klientów.

Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła barierę 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce. Wysoka popularność i najwyższe oceny wystawione przez użytkowników dały jej dwa lata z rzędu zwycięstwo w rankingu brytyjskiego Retail Banker International. IKO wyprzedziło aplikacje największych światowych banków takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America.

Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO już prawie 500 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. Aplikacja IKO jest więc nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Zwyciężyła w konkursie Mobility Trends w kategorii „Mobilna aplikacja B2C roku 2019” i została nagrodzona statuetką „Złoty Bell” – o zwycięstwie IKO zdecydowali użytkownicy w internetowym plebiscycie.

Piotr Wardziak
Ekspert w PKO Banku Polskim