Asystent głosowy w IKO w pełni dostępny dla urządzeń z Androidem

20 lipca asystent głosowy w aplikacji IKO został udostępniony wszystkim klientom PKO Banku Polskiego posiadającym telefon z systemem operacyjnym Android. Nieco wcześniej, bo pod koniec maja, funkcję wdrożono pilotażowo dla 10 proc., a od 5 czerwca dla 30 proc. klientów korzystających ze smartfonów z Androidem. Udostępnienie Asystenta głosowego użytkownikom iPhone’ów jest planowane na pierwszy tydzień sierpnia.
około min czytania

Użytkownik IKO, chcąc korzystać z asystenta głosowego, nie musi nic instalować – otrzyma go wraz z aktualną wersją aplikacji. Po instalacji nowej wersji IKO należy kliknąć w ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji oraz wyrazić zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Następnie system poinstruuje, w czym może pomóc, a użytkownik podejmie decyzję czy woli komunikować się mówiąc, czy pisząc (może to zmienić w każdym momencie).

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne; do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.

Przy pomocy asystenta można m.in.:

• zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta,

• zrobić przelew na telefon,

• sprawdzić stan konta,

• przeszukać historię konta,

• doładować telefon,

• zapłacić BLIKIEM.

Od czasu wdrożenia pilotażowego minęły prawie dwa miesiące, a Asystent jeszcze lepiej rozpoznaje dotychczas wspierane funkcje i nauczył się 19 nowych intencji, na które potrafi teraz udzielić konkretnej odpowiedzi (dotyczą one m.in. limitów operacji, profilu zaufanego, wniosków o świadczenia socjalne i złożonych wniosków bankowych, kart podarunkowych, aktywacji karty, generycznej odpowiedzi na niektóre skomplikowane tematy itp.).

Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać, to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie.

Na przykład, gdy użytkownik powie: „chyba zgubiłem kartę” – asystent przeniesie go do ekranu, na którym może ją zastrzec; „chcę kupić 100 euro” – przekieruje do bankowego Kantoru internetowego; „potrzebuję więcej gotówki” – zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową. Dobrym przykładem nauki Asystenta głosowego jest to, że na podstawie rozmów klientów został on nauczony rozpoznawania 19 nowych intencji, na które potrafi teraz udzielić konkretnej odpowiedzi

Asystent mówi jedynie w języku polskim. Rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć „zrób przelew do …”, ale też „pchnij hajs do …”. 90 tys. zwrotów użytych do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji w praktyce oznacza, że np. sprawdzenie stanu konta można zlecić na ponad 2 tys. sposobów.

Rozwiązanie jest dostępne dla klientów, którzy ukończyli 16 lat (zgodnie z przepisami młodsze osoby nie mogą samodzielnie wyrazić zgody na przetwarzanie danych), mają konto w PKO Banku Polskim i telefon z systemem operacyjnym Android w wersji 6.0 lub wyższej.