Podpisz się pod tym, czyli potwierdź swoją tożsamość w sieci

Wiarygodność online jest w cenie. Nie chodzi tylko o załatwianie urzędowych spraw, ale również o prowadzenie biznesu. Podpis elektroniczny potwierdzi nasze personalia, ułatwi działania w internecie i przyspieszy wiele formalności.
około min czytania

Każdy wniosek składany przez internet do organów państwowych, np. do urzędu skarbowego lub do ZUS-u, musi być podpisany. Nie ma innego wyjścia. Dlatego wiele spraw można załatwić przez internet, korzystając z kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Podpis elektroniczny kwalifikowany

Według badania agencji Kantar, które przeprowadzono dla KIR i Związku Banków Polskich, coraz więcej Polaków jest zainteresowanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W gronie użytkowników bankowości internetowej i mobilnej odsetek osób, które chciałyby korzystać z e-podpisu, wzrósł z 22 proc. w roku 2018 do 28 proc. obecnie. Okres pandemii oraz wynikające z niego izolacja społeczna i konieczność pracy zdalnej na masową skalę mogą przyciągnąć do tego narzędzia nowych użytkowników.

mSzafir – na raz lub wiele razy

W PKO Banku Polskim podpisać się możemy na wiele sposób. Jednym z nich jest mSzafir – elektroniczny podpis dla każdego. Pozwala on podpisywać dokumenty PDF na dowolnym urządzeniu i umożliwia generowanie certyfikatów jednorazowych oraz certyfikatów ważnych 1 rok lub 2 lata z wybranym limitem podpisów.

Podpis elektroniczny dla firm

Jest to obecnie jedyny taki e-podpis, który możemy wykorzystać tylko raz. Może warto sprawdzić, czy aby go nie potrzebujemy.

Z podpisu elektronicznego korzystam od dawna i nie wyobrażam sobie profesjonalnego prowadzenia biznesu bez tego typu usługi – mówi, prowadząca jednoosobową działalność, Katarzyna Wilk z Wrocławia. – Swoje sprawy firmowe i urzędowe załatwiam online i będąc mobile. Nie potrzebuję już do tego wizyty w urzędzie, spotkań z biznesowymi partnerami, biurka i długopisu. Moi koledzy z branży czasem mają inne zdanie, ale wiem, że w końcu się przekonają, taka jest przecież nasza przyszłość – biznes w świecie online. To właśnie nas czeka.

Co zrobimy elektronicznie?

  • Złożymy podanie, wniosek, skargę czy zażalenie. Wypełnimy formularz pisma ogólnego
  • Złożymy wniosek o dowód osobisty
  • Zgłosimy narodziny dziecka
  • Zameldujemy się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące
  • Otrzymamy odpis aktu stanu cywilnego
  • Gdy sprzedamy lub przekażemy samochód jako darowiznę, w ten sposób możemy powiadomić o tym urząd
  • Złożymy deklarację podatkową e-PIT

Podpis zaufany - cena

Autenti to usługa, która skróci czas potrzebny na podpisanie dokumentów, zmniejszy koszty obsługi papierowych umów i archiwizacji oraz uprości proces zbierania podpisów.

Jest serwisem internetowym, który ułatwia prowadzenie biznesu zarówno małym, jak i większym firmom. Pozwala zdalnie podpisywać dokumenty i archiwizować je na dowolnym nośniku. Autenti gwarantuje również ich prawdziwość i bezpieczeństwo – dokumenty szyfrowane są przez algorytmy kryptograficzne. „

Co zyskamy korzystając z tej usługi?

  • Podpiszemy dokumenty na dowolnym urządzaniu (smartfon, tablet lub komputer) z dostępem do internetu
  • Usprawnimy sprzedaż, obieg dokumentów, procesy kadrowe i wiele innych
  • Dokumenty będziemy mieli w jednym miejscu online

Warto wiedzieć:
Jeśli chcemy podpisywać dokumenty bez limitu, skorzystajmy z konta PRO do 15 października 2020 r. za 40 zł netto (49,20 zł brutto) miesięcznie przy abonamencie rocznym.

Joanna Kozłowska