Rok Automarket.pl i 2 tys. sprzedanych aut

Rok temu powstała pierwsza w Polsce bankowa platforma do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket.pl. W tym czasie klienci wybrali 2 tys. samochodów, większość w leasingu i wynajmie długoterminowym. Połowa klientów to klienci PKO Banku Polskiego.
około min czytania
 

– Pierwszy rok działania platformy Automarket.pl potwierdza, że projekt spełnia założenia naszej strategii i chcemy go dalej rozwijać. Stajemy się platformą bankową – pomagamy klientom łatwo i bezpiecznie załatwiać codzienne sprawy bez wychodzenia z domu. Na platformie Automarket.pl dajemy dostęp zarówno do dobrej jakości pojazdów, jak i ich finansowania, a cały proces wyboru i zakupu samochodu przenieśliśmy do świata cyfrowego – mówi Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu

Platforma sukcesywnie rozwija swoją obecność w kanałach zdalnych banku, w aplikacji mobilnej IKO i serwisie iPKO, m.in. poprzez dynamiczne podpowiadanie użytkownikom pasujących do ich oczekiwań ofert pojazdów.

Klienci polubili wynajem i zakupy on-line 

Wyniki w pierwszym roku działalności Automarket.pl pokazują, że Polacy chętnie korzystają z nowych rozwiązań finansowania pojazdów. Choć wynajem długoterminowy, zwłaszcza wśród konsumentów, jest wciąż nowością, to już 40 proc. klientów Automarket.pl korzysta właśnie z tej usługi. Co ważne, ponad połowa z nich swój samochód zamówiła w pełni online. 66 proc. wybrało dostawę samochodu pod wskazany adres i wykorzystało wygodę, jaką dają zakupy zdalne. Wynajem cieszy się niemal równą popularnością wśród przedsiębiorców (45 proc. klientów), jak i konsumentów (55 proc. klientów). 

– Zgodnie z założeniami, platforma stała się dobrym polem do uzupełnienia naszej współpracy z dealerami. Startowaliśmy z 800 samochodami, w ciągu roku średnia liczba aut dostępnych na platformie została podwojona i utrzymuje się na stabilnym poziomie – pomimo powszechnych problemów z dostępnością nowych modeli na rynku. Zwiększeniu ulega również liczba umów z dealerami, którzy dołączają do projektu i umieszczają swoje samochody na platformie – podpisaliśmy 34 umowy, pozyskując 80 punktów sprzedaży dealerskiej w 60 lokalizacjach. Podaż aut wzrosła przede wszystkim w ofercie aut nowych, dostępnych od ręki, z atrakcyjnym finansowaniem – powiedział Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing. 

Warto wiedzieć: Automarket.pl jest platformą internetową, na której klienci znajdą nowy lub używany samochód wraz z gotowym finansowaniem. Mogą wybrać samochód spośród ponad 1500 ofert, w kilku opcjach finansowania: leasingu, wynajmie długoterminowym, pożyczce i za gotówkę. Wszystkie z gwarancją, spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego.