#zostanwdomu. Seniorzy z dostępem do iPKO

Kiedyś osoby starsze przekazywały wiedzę młodszym, dziś w sprawach płatności internetowych jest odwrotnie. Dzieci i wnukowie uczą rodziców i dziadków jak poruszać się w świecie nowych technologii i płatności internetowych oraz… jak korzystać z bankowego konta w internecie.
około min czytania

Korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej – serwisu www oraz aplikacji – w miejsce wizyt w oddziale stało się w dobie koronawirusa w zasadzie obowiązkiem. Dzięki temu ograniczamy ryzyko zakażenia siebie i innych, a przy okazji zyskujemy komfort rozumiany jako możliwość dysponowania naszymi pieniędzmi 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

Z pokolenia na pokolenie

O założenie konta w serwisie iPKO można poprosić kogoś z rodziny, np. wnuka. Nie jest to trudne zadanie i zajmie niewiele czasu.

iPKO jest dostępne dla wszystkich klientów indywidualnych posiadających rachunki lub inne produkty obsługiwane przez ten serwis (np. kartę kredytową) lub rachunek firmowy, w tym dla tych, którzy otworzą lub przeniosą swój rachunek z innego banku. Do aktywacji iPKO potrzebne będą:

  • indywidualny ośmiocyfrowy numer klienta, który znajdziemy na umowie z bankiem (np. dotyczącej konta);
  • hasło pierwszego logowania, które otrzymamy automatycznie SMS-em w trakcie zakładania dostępu do iPKO.

Numer klienta możemy w dowolnej chwili zmienić w iPKO na swój własny login, który pozwoli na logowanie się do serwisu internetowego i mobilnego.

Twój pierwszy raz z iPKO

Nie wszyscy klienci korzystają z bankowego serwisu internetowego – zauważa Łukasz Koj z Oddziału 4 PKO Banku Polskim w Bytomiu. – Szczególnie starsze osoby wciąż mają pewne opory i nawet jeśli posiadają dostęp do iPKO, to niechętnie tam zaglądają. Ale widzę zmianę – seniorzy coraz chętniej, szczególnie w obecnej sytuacji, korzystają z serwisu – po prostu teraz to najwygodniejsza opcja. Zresztą stworzenie konta w iPKO nie wymaga specjalnych umiejętności.

  1. Najpierw wchodzimy do serwisu internetowego iPKO i w oknie Zaloguj wprowadzamy swój numer klienta, po czym klikamy Dalej. – Jeśli nasza umowa, na której jest numer klienta, gdzieś się zapodziała, możemy zadzwonić na infolinię 800 302 302 lub 81 535 60 60. Tam po weryfikacji danych otrzymamy pomoc – wyjaśnia doradca.
  2. Następnie wprowadzamy hasło pierwszego logowania. Otrzymamy je automatycznie SMS-em na swój numer telefonu po wprowadzeniu numeru klienta. Dlatego ważne jest, aby Bank miał nasz aktualny numer.
  3. W dalszej kolejności konieczna jest zmiana hasła pierwszego logowania na własne – powinno się różnić od loginu i składać z 8-16 znaków: cyfr i liter oraz znaków specjalnych, ale bez polskich liter.
  4. Na koniec wybieramy swój obrazek bezpieczeństwa i zatwierdźmy zmianę, po czym dostęp do iPKO aktywuje się – możemy zalogować się do serwisu.

Jak widać, to prosta operacja, choć za pierwszym razem wsparcie osoby z rodziny może się przydać. Przy następnych logowaniach nie musimy już przechodzić tego całego procesu – wystarczy nasz login, a logowania nie potwierdzamy żadnym kodem – podsumowuje Łukasz Koj.

Piotr Dunaj