Skończ 13 lat i poproś o przelew w IKO

Na to czeka wielu nastolatków. W końcu jest własne konto, dostęp do aplikacji mobilnej i wiele innych korzyści. Dzięki IKO możesz w szybki sposób zaradzić nagłym wydatkom oraz wesprzeć w potrzebie innych.
około min czytania

Kupujemy bilet do kina, ale zabrakło nam pieniędzy. Czas zwrócić pieniądze przyjacielowi. Na imprezie chcemy zrzucić się na pizzę, a może kupić colę i chipsy – znów konieczna jest zrzutka! W każdej z tych sytuacji pomoże nam aplikacja mobilna IKO. Rozwija się szybko, a wśród swoich możliwości ma te, które przydadzą się każdemu młodemu człowiekowi.

Jedną z nich jest prośba o przelew – możliwość przesłania do innego użytkownika aplikacji IKO powiadomienia z prośbą o wysłanie pieniędzy w formie przelewu. Prośba będzie zawierała konkretną wartość oraz tytuł. Gdy odbiorca otrzyma wiadomość, będzie mieć już wypełnione wszystkie dane do przelewu i będzie mógł od razu wysłać środki pieniężne na telefon.

Jak wysłać prośbę o przelew?

  1. Zaloguj się do aplikacji IKO i wejdź do sekcji Płatności. 2. Wybierz ikonkę Prośba o przelew. 3. Uzupełnij treść prośby o przelew: tytuł i kwotę oraz zdecyduj, czy chcesz wysłać prośbę o przelew: jako powiadomienie w aplikacji IKO czy w postaci kodu QR. W drugim przypadku możesz wybrać dowolną możliwość wysłania kodu przez Messenger lub email.

IKO, aplikacja zawsze do usług

W IKO jest również wiele innych przydatnych funkcji. Zaczynając swoją przygodę z aplikacją, każdy nastolatek powinien wiedzieć jak wysłać i odebrać przelew na telefon BLIK.

W przypadku, gdy odbiorca nie posiada aplikacji IKO ani żadnej innej aplikacji obsługującej międzybankowe przelewy na telefon w systemie BLIK, możesz zdecydować, czy mimo to chcesz wysłać przelew na telefon tej osoby. Odbiorca otrzyma SMS‑a z informacją o kwocie oczekującej na odbiór wraz z instrukcją, jak zainstalować aplikację IKO. Jeśli z jakichś powodów pieniądze nie zostaną odebrane w ciągu 7 dni od momentu wysłania, trafią z powrotem na konto, z którego został zlecony przelew.

Pieniądze do odbioru

Także odbieranie przelewów na telefon w aplikacji IKO nie wymaga żadnego wysiłku. Należy jednak na samym początku zarejestrować numer telefonu, który jest powiązany z aplikacją IKO jako domyślny numer do odbierania przelewów na telefon BLIK. Jest to spowodowane faktem, że możesz korzystać również z innych aplikacji bankowych na jednym telefonie i przy nadawaniu przelewu na komórkę system sprawdzi, na jakie konto wysłać przelew.

– Odbieranie i wysyłanie przelewów na telefon jest jedną z najważniejszych umiejętności, która przydaje się każdego dnia – mówi Dagna Witkowicz, doradca PKO Banku Polskiego. – Nastolatkowie żyją szybko, spędzają wolny czas poza domem, w gronie przyjaciół. Muszą wiedzieć jak korzystać z bezgotówkowych transakcji i wykorzystywać telefon do płacenia. Jeśli nie lubimy wizyt w oddziale banku, zbędnych formalności i czekania w kolejkach – aplikacja jest idealna. To na pewno symbol bankowej wolności, którą doceniają także młodzi ludzie.

Korzystaj bezpiecznie

  • Korzystając z bankowości internetowej nie zapominajmy o ostrożności. Phishing, czyli metoda oszustwa, gdzie przestępca podszywa się pod inną osobę, to jedna z najpopularniejszych metod stosowanych przez cyberprzestępców. Chodzi o wyłudzenie loginów, haseł czy kodów BLIK. Warto o tym pamiętać, gdy otrzymamy prośbę o przelew. Nie wysyłajmy od razu pieniędzy szczególnie, jeśli nie spodziewany się takiej sytuacji. Jeden telefon wyjaśni sprawę. Możemy również zweryfikować odbiorcę SMS-em, pytając go o coś, co wiemy tylko my i rzeczywisty znajomy/członek rodziny.

Piotr Dunaj