Twoje pieniądze jeszcze bardziej bezpieczne!
Bank nosimy w kieszeni, pożyczkę zaciągamy w aplikacji, a do e-urzędu logujemy się przez Profil Zaufany założony w Banku. Tak wygląda rzeczywistość w drugiej dekadzie XXI w. Czujemy się przy tym bezpiecznie. Aż 90 proc. Polaków (dane z raportu Związku Banków Polskich) nie obawia się cyberzagrożeń w przypadku korzystania z bankowości elektronicznej. 2020-03-11Nietrudno dziś wyobrazić sobie sytuację utraty telefonu, zgubienia laptopa czy cyberataku na naszą sieć. Dlatego też, by zabezpieczyć Twoje pieniądze, PKO Bank Polski od czasu do czasu prosi o potwierdzenie logowania kodem z narzędzia autoryzacji.
Kiedy tak się dzieje? Jeśli przez 90 dni nie zalogujesz się do serwisu transakcyjnego korzystając z silnego uwierzytelnienia lub nie dokonasz innej operacji, w której konieczne będzie użycie narzędzia autoryzacji. Wówczas, przy kolejnej próbie, zostaniesz poproszony o potwierdzenie logowania do serwisu z wykorzystaniem aktualnie używanego narzędzia autoryzacji. To dla bezpieczeństwa twoich pieniędzy.
Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój, skontaktuj się z Bankiem za pośrednictwem infolinii 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 (dla połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych).
Pamiętaj jednak, że w takim samym stopniu jak Bank, także Ty powinieneś dbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy. Bankowe zasady i zabezpieczenia nie wystarczą, jeśli nie unikniesz podstawowych błędów. Sprawdź, o czym musisz pamiętać.
Joanna Kozłowska