Konto bez opłat? Każdy chce takie mieć!
Według badań Związku Banków Polskich, Polacy najchętniej wybierają konta bez opłat. Ochoczo sięgają też po karty płatnicze, których wydanie i obsługa są darmowe. Każdy, kto ceni niskie koszty obsługi konta, powinien sprawdzić nową propozycję PKO Konto za Zero, która wchodzi w życie już 1 marca. 2020-02-26Polacy wciąż otwierają nowe konta (na koniec III kwartału 2019 r., wg danych PRNews.pl, funkcjonowało 34 mln rachunków typu ROR – o 1,9 mln więcej niż w analogicznym okresie 2018 r.) i chętnie korzystają z najnowszych rozwiązań. Oprócz niskich kosztów od dawna liczy się bankowość mobilna. Liczba osób, którzy aktywnie korzystają z aplikacji mobilnych swoich banków, przekroczyła 9 mln. W ciągu roku takich klientów przybyło o blisko 3 mln.
Zero problemów z PKO Kontem za Zero
Dla wszystkich „nowoczesnych”, którzy nie lubią przepłacać, od 1 marca 2020 r. PKO Bank Polski będzie miał ciekawą propozycję – nowe PKO Konto za Zero. Ma ono jasne warunki cenowe i szereg zalet, w tym bezpłatne wypłaty BLIK-iem ze wszystkich bankomatów w Polsce, kartą zaś darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów za granicą. Za prowadzenie konta również się nie płaci.
Propozycja nowego PKO Konta za Zero jest reakcją na oczekiwania klientów, którzy wchodzą w okres największej aktywności zawodowej, korzystają intensywnie z konta, płacą telefonem lub kartą w kraju i za granicą. Tworzymy szczególnie dogodne warunki dla tych, którzy chcą korzystać z nowych technologii i oczekują sukcesywnego rozwoju i coraz większego komfortu przy korzystaniu z telefonu czy komputera w codziennych kontaktach z bankiem. Wszystkie podstawowe operacje jak przelewy, płatności realizowane przy wykorzystaniu serwisu internetowego iPKO i aplikacji IKO są w nowym koncie bezpłatne. Tak jak korzystanie z karty, gdy zapłacimy nią nawet za drobne zakupy tylko 5 razy w miesiącu. Stawiamy na aktywne korzystanie z konta oraz samodzielne zarządzanie nim przez urządzenia mobilne – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
– Nowe PKO Konto za Zero wchodzi do sprzedaży 1 marca i z pewnością spełni wspomniane potrzeby klientów. Nasza oferta kont dla klientów indywidualnych jest bardzo konkurencyjna. Każdy, niezależnie od wieku, preferencji czy stylu życia, znajdzie w niej coś dla siebie – dodaje Paweł Placzke.
Karty wydawane do nowego PKO Konta za Zero – podobnie jak inne karty do kont w PKO Banku Polskim – mają funkcję wielowalutową, dzięki której można płacić w walutach obcych bezpośrednio z posiadanego w Banku rachunku walutowego. Funkcja wielowalutowa jest dostępna dla 10 walut, w których rachunki można podłączyć jednocześnie do jednej karty wydanej do Konta za Zero.
Płacąc za granicą lub w internecie przy wykorzystaniu funkcji wielowalutowej unikamy opłat za przewalutowanie. Kupno walut w kantorze internetowym PKO, który każdy posiadacz konta w PKO może uruchomić w aplikacji mobilnej IKO lub bankowości internetowej iPKO, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Warto również korzystać z powiadomień o kursach waluty i wybierać te najlepsze.
Jak w przypadku wszystkich kont PKO Banku Polskiego, klienci mają dostęp do aplikacji mobilnej oraz bankowości elektronicznej z szerokim zakresem usług, w tym e-administracji. W serwisie iPKO można m.in. złożyć wniosek o dowód osobisty czy prawo jazdy. Wachlarz tych usług jest nieustająco poszerzany, dzięki czemu klient może zarządzać online nie tylko swoimi finansami, ale również sprawami „urzędowymi”.
PKO Konto za Zero można szybko i wygodnie założyć w dowolnej placówce PKO Banku Polskiego lub przez internet. Wystarczy wypełnić wniosek na stronie www.pkobp.pl, a umowę rachunku dostarczy kurier. Przekształcenie dotychczas używanego konta w nowe Konto za Zero będzie również możliwe. Zrobimy to w serwisie iPKO lub w oddziale Banku. Operacja będzie bezpłatna.
PKO Konto za Zero możemy założyć przez aplikację IKO:.
- Pobierzmy aplikację IKO ze sklepu z aplikacjami i wybierzmy opcję „Nie mam konta”.
- Wybierzmy PKO Konto za Zero i kartę płatniczą.
- Podajmy podstawowe dane.
- Teraz możemy zdecydować, czy chcemy korzystać z Debetu na koncie oraz gdzie wolimy odbierać wyciągi: w serwisie internetowym iPKO lub na adres e-mail. Następnie podajemy adres dla kuriera, który przywiezie umowę do podpisu.
- Zaznaczamy potrzebne oświadczenia, składamy wniosek i czekamy na kuriera.
W wiadomości e-mail od Banku znajdziemy dane logowania do serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO. Hasło inicjalne otrzymamy SMS-em. Po pierwszym zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO trzeba będzie ustalić hasło, a po pierwszym zalogowaniu do aplikacji mobilnej IKO – o nadanie PIN-u. Gdy Bank otrzyma podpisaną umowę, zyskamy możliwość korzystania ze wszystkich funkcji naszej bankowości internetowej i mobilnej.
Aleksandra Pietruczuk