Wydatki traktuj z rezerwą – złóż wniosek o debet na koncie

Zaplanujmy to, co nieplanowane. Kiedy następnym razem zaskoczą nas wydatki, sięgnijmy po debet na koncie. Możemy go mieć w każdej chwili, to przecież takie proste.
około min czytania

Debet to jedno z wiele udogodnień kont w PKO Banku Polskim. Nie kosztuje zbyt wiele, natomiast w trudnej sytuacji jest dla nas wsparciem.

Wniosek o debet składamy, gdy otwieramy konto lub później w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO albo w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego – mówi Piotr Dziura, doradca w Oddziale 1 PKO Banku Polskiego w Kraśniku.

Wysokość debetu jest ustalana indywidualnie na podstawie systematycznych wpływów z ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc wyliczenia salda, przy czym:

  • w miesiącu, w którym nastąpiło otwarcie konta wynosi 0 zł;
  • w drugim miesiącu po otwarciu konta – jest równa sumie systematycznych wpływów z poprzedniego miesiąca;
  • w trzecim miesiącu po otwarciu konta – jest równa średnim miesięcznym systematycznym wpływom z dwóch poprzednich miesięcy;
  • w czwartym i kolejnym miesiącu po otwarciu konta – jest średnią miesięcznych systematycznych wpływów z ostatnich 3 miesięcy.

Wysokość debetu zależy również od rodzaju konta. Posiadacze Konta za Zero czy Konta bez Granic mogą wnioskować o kwotę do 1000 zł, a Konta dla Młodych – do 500 zł. Limit dla właścicieli Kont Aurum może wynieść do 2500 zł. Środki możemy przeznaczyć na dowolny cel, a czas na spłatę debetu to 30 dni od momentu skorzystania z niego.

Za korzystanie z debetu w Koncie za Zero nie są pobierane odsetki od wykorzystanej kwoty. Klient ponosi jedynie opłatę za skorzystanie z limitu w wysokości 5 zł miesięcznie (opłata liczona jest od momentu skorzystania z debetu w wysokości ponad 10 zł).

Instrukcja dotycząca tego jak złożyć wniosek o debet na koncie przez aplikację IKO dostępna jest na stronie Banku. Pamiętaj, że wniosek złożysz także w serwisie internetowym iPKO oraz w placówce PKO Banku Polskiego.

Aleksandra Pietruczuk