PKO Bank Polski z certyfikatem Corporate Certification

PKO Bank Polski odnowił certyfikat Corporate Certification. To znak jakości nadawany przez Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS), czyli największą na świecie organizację zakupową. To również potwierdzenie utrzymywania wysokiego poziomu procesów zakupowych.
około min czytania

PKO Bank Polski jest jedyną w kraju i w Europie Środkowo-Wschodniej instytucją finansową z takim certyfikatem. Corporate Certification to globalnie rozpoznawalne wyróżnienie przyznawane organizacjom wykazującym się najwyższymi standardami procesów zakupowych. Potwierdza on profesjonalizm, jakość i bezpieczeństwo wszelkich działań w obszarze zakupów, etyczne postępowanie oraz wiarygodność biznesową zarówno wobec klientów, jak i kontrahentów. Bank otrzymał to wyróżnienie w 2016 r. Od tego czasu niezmiennie utrzymuje wysoki poziom procesów zakupowych.

W procesie certyfikacyjnym Chartered Institute of Procurement and Supply, PKO Bank Polski udowodnił swój profesjonalizm w 5 obszarach: przywództwo i organizacja, strategia, zasoby ludzkie, procesy i systemy oraz zarządzanie efektywnością.

Z badań przeprowadzonych przez IPSOS wynika, że aż 97 proc. firm w Polsce doświadcza trudności związanych z procesem zakupowym. Otrzymany certyfikat to dla nas nie tylko ogromny zaszczyt, ale również potwierdzenie naszego profesjonalizmu i procedur zakupowych na światowym poziomie – mówi Izabela Kowalczyk, kierownik zespołu w Departamencie Zakupów PKO Banku Polskiego, odpowiedzialnego za proces certyfikacji CIPS.

PKO Bank Polski znalazł się w elitarnym gronie ponad 180 organizacji posiadających to wyróżnienie. W sektorze finansowym znajduje się tuż obok takich międzynarodowych instytucji jak np. European Central Bank, Bank of England, Prudential, Aviva, UBS Bank, RBS, Suncorp, oraz American Express.

Przyznający to wyróżnienie, działający w Wielkiej Brytanii, Chartered Institute of Procurement and Supply to największa międzynarodowa instytucja zrzeszająca profesjonalistów z obszaru zakupów. Przyznanie przez nią certyfikatu jest dla nas szczególnie ważne i stanowi ukoronowanie naszej pracy, a jego utrzymanie motywuje nas do dalszego podnoszenia kompetencji – wyjaśnia Tomasz Olak, dyrektor Departamentu Zakupów PKO Banku Polskiego.

Chartered Institute of Procurement and Supply jest organizacją non-profit, której celem jest propagowanie wiedzy i kompetencji zakupowych jego członków – zarówno indywidualnych, jak i korporacyjnych. CIPS został założony w 1932 r., a w 1992 r. otrzymał elitarny statut królewski (royal charter). Obecnie zrzesza 120 tys. członków, działa w ponad 150 krajach i w tej chwili jest największą i najbardziej prestiżową organizacja zakupową na świecie.