#ZajmijStanowisko. Zmiana to rozwój

PKO Bank Polski w ramach kampanii wizerunkowej #ZajmijStanowisko do podejmowania nowych wyzwań zachęca nie tylko kandydatów spoza firmy, ale i pracowników, którzy mogą rozwijać swoje kompetencje. Historią swojej drogi zawodowej – od oddziału do Centrali – podzieliła się Ewa Wojda, eksperta w Departamencie Zarządzania Personelem i Efektywnością.
około min czytania
 

Jak wyglądała Pani ścieżka kariery w PKO Banku Polskim?
Pracę w banku rozpoczęłam w oddziale na stanowisku analityka, później pracowałam w dziale rachunkowości, windykacji i współpracy z agencjami. Następnie przeszłam do Zespołu Sieci w Regionalnym Oddziale Detalicznym w Warszawie. Kolejnym krokiem była rekrutacja do Departamentu Sieci, a dokładniej do Zespołu Sprzedaży Sieci Agencyjnej, w którym zajmowałam się rozwojem sprzedaży. Na przełomie 2018 i 2019 r., przeglądając wewnętrzny portal ogłoszeń rekrutacyjnych, trafiłam na ofertę Zespołu Efektywności i Projektów w Departamencie Zarządzania Personelem i Efektywnością. Przeszłam rekrutację wewnętrzną i pracuję tu już prawie rok.

Co spowodowało, że chciała Pani zmienić swoje pierwsze i kolejne stanowiska?
Przejście do nowego zespołu pomaga otworzyć się na inne umiejętności. Otwiera na wyzwania współpracowników, partnerów czy klientów. W dłuższej perspektywie przekłada się to na lepszą komunikację oraz umiejętność efektywnego planowania, zarządzania i myślenia biznesowego, a przede wszystkim relacje i kontakty.

Czy trudno było podjąć decyzję?
Każda zmiana wiąże się z niepokojem przed nieznanym. Ja chciałam się rozwijać w nieznanym mi dotąd obszarze, a także uniknąć „zaszufladkowania” w dotychczasowych kompetencjach. Każda zmiana stanowiska była motywowana chęcią dalszego rozwoju.

wojda_srodek_fotel.jpg

Co było najtrudniejsze w całym procesie zmiany kolejnych stanowisk?
Otwarcie się na nowe i nieznane. Gdy zmieniłam stanowiska, okazało się, że praktycznie musiałam zacząć od początku. Przejście do innego pionu w tak dużej organizacji było dla mnie jak całkowita zmiana pracy – spotkałam się z nowymi ludźmi i zadaniami. Przy takiej zmianie nierzadko okazuje się, że musisz zmierzyć się z koniecznością uzupełniania wiedzy w nowej dziedzinie.

Jak wspomina Pani swoją rekrutację wewnętrzną?
Mimo że lubię nowe wyzwania, przyznam, że proces rekrutacji wewnętrznej był dla mnie znacznym wyjściem ze strefy komfortu. Pomimo przygotowywania się do tej rozmowy i znajomości organizacji, było to dla mnie bardzo stresujące. Jednak ze stresem podczas rozmowy rekrutacyjnej można sobie poradzić, a nasz entuzjazm i dotychczasowe, różnorodne doświadczenia zawsze punktują w oczach rozmówcy. W tym przypadku dało to pozytywne efekty.

Czy ma Pani jakąś radę dla osób, które chciałyby przejść przez ten proces?
Zmiana to siła napędowa rozwoju. Dzięki temu ciągle uczę się czegoś nowego i sprawdzam się w nowych dziedzinach. Zajmując się rzeczami, które dobrze znasz, z czasem tracisz czujność. Nie jest łatwo zaczynać od początku, ale jest to potrzebne i budujące. To rozwija i uczy poczucia własnej wartości. Nowa sytuacja weryfikuje ciebie i twoje dotychczasowe umiejętności.

Magda Chałupka

 

Obecnie realizujemy kampanię wizerunkową #ZajmijStanowisko, która jest nakierowana na pozyskiwanie najlepszych kandydatów zewnętrznych, przy jednoczesnej promocji talentów wewnętrznych. Szukamy kandydatów na stanowiska zarówno w obszarze IT, Big Data, sprzedaży, jak i tych zupełnie nowych, które funkcjonują w Transformacji Cyfrowej. Migracja pracowników w ramach organizacji umożliwia rozwinięcie kompetencji i sprawdzenie się w wielu interdyscyplinarnych zespołach. Dzięki takim działaniom zatrudniamy osoby o różnorodnym doświadczeniu i kwalifikacjach zawodowych.

Joanna Czarnecka, dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banu Polskim

 

Zobacz oferty pracy.