Cztery razy najlepsi

Za bankowość internetową, zdalne otwieranie konta, wysoką jakość obsługi w placówce i działania podejmowane w walce ze społeczno-gospodarczymi skutkami pandemii – PKO Bank Polski został doceniony i nagrodzony. W 6. edycji rankingu „Instytucja Roku” otrzymał aż 4 statuetki.
około min czytania

Już ¾ klientów PKO Banku Polskiego korzysta z jego usług za pośrednictwem kanałów zdalnych. W 2020 r. robili to jeszcze chętniej niż dotychczas. Liczba interakcji wzrosła o 46 proc. w porównaniu z 2019 r ­– do 3,8 mld. Wśród nowych funkcji obsługiwanych z pozycji aplikacji znalazł się m.in.: wniosek o otwarcie konta firmowego, wgląd do kont z innych banków oraz asystent głosowy IKO.

Z serwisu transakcyjnego iPKO w 2020 r. aktywnie (przynajmniej raz w miesiącu) korzystało niemal o 160 tys. klientów więcej niż rok wcześniej. Zostało wdrożonych wiele zdalnych procesów i usług, np. porady wideodoradcy online, możliwość złożenia dokumentów z kwalifikowanym podpisem elektronicznym mSzafir czy też zakładanie rachunku inwestycyjnego. 

PKO Bank Polski wyróżnia się na krajowym rynku finansowym przewagami konkurencyjnymi. Jedną z nich jest największa baza klientów tworząca warunki do wyznaczania standardów w zakresie innowacji technologicznych oferowanych produktów i usług, jak również obsługi klientów – mówi Grzegorz Oszast, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej w PKO Banku Polskim

Konto „na selfie”

Możliwość założenia rachunku bankowego bez wychodzenia z domu jest szczególnie wazna w dobie walki z pandemią. PKO Bank Polski w 2020 r. uruchomił opcję „Konto na selfie”. Wystarczy zainstalować aplikację mobilną IKO. Po jej uruchomieniu należy uzupełnić podstawowe dane we wniosku o otwarcie konta oraz wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku, zrobić zdjęcie dowodu osobistego z obu stron i zrobić zdjęcie swojej twarzy.

Proces jest bezpieczny. Dane z dokumentu tożsamości są sprawdzane automatycznie, a rysy twarzy porównywane ze zdjęciem z dowodu – wszystko to działa w ramach zaawansowanego systemu. Cały proces trwa kilkanaście minut. Umowa z bankiem jest wysyłana na e-mail klienta w momencie składania wniosku i wyświetlana po weryfikacji wszystkich danych i tożsamości.

Założenie konta na selfie to kolejna funkcja, która czyni IKO aplikacją jeszcze bardziej atrakcyjną dla klienta. Nowe funkcje w zdalnych kanałach dostępu to wynik konsekwentnej cyfryzacji PKO Banku Polskiego, której celem jest umożliwienie klientom korzystania z banku o dowolnej porze z dowolnego miejsca. Sukcesywnie dostarczamy klientom nowe narzędzia zdalnego bankowania stojące na najwyższym światowym poziomie technologicznym i użytkowym – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.

Ramię w ramię w walce z pandemią

Nie da się również pominąć zaangażowania, z jakim bank działa na polu walki z pandemią. Robi to konsekwentnie od ponad roku. Na liście jego dokonać jest m.in.: zakup 7,5 tys. testów na obecność koronawirusa dla medyków i przekazanie 120 aut na potrzeby szpitali i inspektoratu sanitarnego, przekazanie 5 mln zł dla szpitali, zakładów opieki zdrowotnej i służb sanitarnych, a także 1,5 mln zł na zakup 3750 testów, które laboratorium Warsaw Genomics wykonało na zlecenie Ministerstwa Zdrowia. PKO Bank Polski przeznaczył również 2,2 mln zł na zakup 80 tys. maseczek przekazanych do Agencji Rezerw Materiałowych oraz wziął udział w akcji dofinansowania wybranych szpitali zakaźnych za pomocą BLIK-a. Pracownicy banku regularnie oddają osocze, które wspomaga leczenie chorych na COVID-19. 

Najlepsi z najlepszych

Rok 2020 był olbrzymim wyzwaniem w zakresie obsługi klientów w oddziałach PKO Banku Polskiego. Doradcy, pomimo trudności związanych z pandemią, świadczyli usługi na najwyższym poziomie, dbając o bezpieczeństwo własne i klientów. Stosowali wymagane środki ostrożności, zapewnili ciągłość funkcjonowania banku i wysoką jakość obsługi. 14 placówek zostało wyróżnionych certyfikatem Najlepsza Placówka bankowa w Polsce. 

instytucja roku-oddziały-szare2.1 (1).jpg

– Przyznane nagrody potwierdzają, że klienci doceniają innowacyjność naszej oferty oraz profesjonalizm doradców. Dziękuję im za codzienną pracę pełną zaangażowania a często także poświęcenia, która w obliczu pandemii nabiera szczególnego znaczenia – dodaje Grzegorz Oszast, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej w PKO Banku Polskim. 

Rok 2020 był to również czas transformacji sieci, w tym unowocześniania placówek, zmian w lokalizacji niektórych oddziałów na atrakcyjniejsze biznesowo oraz koncentracji na hybrydowym modelu obsługi. PKO Bank Polski inwestuje w nowe formy oddziałów – koncepty, które spełniają wszystkie potrzeby klientów w jednym miejscu: doradztwo, sprzedaż, edukację i wsparcie w korzystaniu z kanałów zdalnych.