PKO Bank Polski uhonorowany Złotym Laurem „Super Biznesu”
„Technologia i biznes” – w tej kategorii PKO Bank Polski zwyciężył w siódmej edycji konkursu Złoty Laur „Super Biznesu”. Doceniono transformację banku, która czyni go coraz bardziej mobilnym, innowacyjnym i cyfrowym. 2020-11-30Przyznając bankowi nagrodę, kapituła zwróciła uwagę na digitalizację procesów sprzedażowych i posprzedażowych, systematyczny rozwój aplikacji IKO oraz wykorzystanie potencjału usług chmurowych.
Przez ostatnią dekadę udało się nam bardzo dużo zrobić. Swoim zaangażowaniem finansowym, inwestycyjnym i technologicznym wspieramy polską gospodarkę. Tworzymy takie rozwiązania, jak BLIK – krajowy system płatności, działamy w obszarze e-administracji oraz rozwiązań chmurowych, powołując Operatora Chmury Krajowej. W okresie pandemii rozwiązania wypracowane w oparciu o chmurę są dużym wsparciem dla naszych pracowników i klientów. PKO Bank Polski przechodzi transformację, z korzyścią dla siebie, ale i naszych klientów. Otrzymane nagrody to wynik pracy całego zespołu i dowód na to, że zmiany, które systematycznie wprowadzamy, są widoczne i pozytywnie odbierane. Wierzymy, że ich efekty będą procentowały w przyszłości – mówił Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, odbierając nagrodę.
Od kilku lat PKO Bank Polski skutecznie realizuje strategię opartą na cyfryzacji. Buduje przewagi konkurencyjne, wykorzystując potencjał technologiczny, znacznie wykraczając poza tradycyjny obszar finansowy. Data Science, Machine Learning, Artificial Intelligence stanowią trend, który bank rozwija w wielu obszarach. Dzięki zaangażowaniu PKO Banku Polskiego zostały także wypracowane technologiczne rozwiązania rewolucjonizujące podejście do usług e-administracji.
Bank kreuje i na dużą skalę udostępnia zaawansowane rozwiązania informatyczne. Współpracuje z liderami rynku fintech i zainicjował powstanie spółki Operator Chmury Krajowej (OChK), którą obecnie rozwija wspólnie z udziałowcem – Polskim Funduszem Rozwoju. PKO Bank Polski korzysta z wybranych usług OChK i globalnych dostawców chmurowych. W ciągu najbliższych trzech lat kluczowe biznesowe systemy IT banku mają działać w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową.
Na popularności ciągle zyskuje bankowa aplikacja mobilna IKO, która została aktywowana już 5 mln razy. Od momentu jej uruchomienia w marcu 2013 r., użytkownicy logowali się do niej 2,6 mld razy i za jej pośrednictwem dokonali 544 mln transakcji na łączną kwotę 152 mld zł.
Dużym zainteresowaniem klientów cieszy się bankowanie za pomocą mówionych poleceń – w ciągu trzech miesięcy od uruchomienia asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 mln zł.
Aplikacja IKO stale zyskuje nowe funkcje. W ostatnich miesiącach została wzbogacona o możliwość zakładania konta „na selfie”, zakładanie konta firmowego z jednoczesnym zarejestrowaniem działalności w CEIDG, sprawdzanie stanu konta w innym banku czy dostęp do wsparcia wideodoradcy.
PKO Bank Polski wdrożył trwały nośnik 2.0., rozwijając rozwiązanie z 2018 r. pozwalające na udostępnianie cyfrowych dokumentów klientom. Już 11 mln razy skorzystano z dostępu do elektronicznych danych, co przyniosło bankowi oszczędności na poziomie 20 mln zł. Rozwiązanie zostało opracowane przez PKO Bank Polski, KIR, Operatora Chmury Krajowej i partnerów technologicznych. Nowe możliwości nośnika, w pierwszej kolejności, zostaną wykorzystane do udostępniania zestawień transakcji dla kart kredytowych oraz dokumentacji związanej z pożyczkami gotówkowymi.
Realizując cele związane z cyfryzacją, bank uruchomił pierwszą w Polsce bankową platformę do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket.
Konkurs Złoty Laur organizowany jest przez „Super Biznes” - dodatek do dziennika „Super Express”. Statuetkami honorowane są osoby, firmy i instytucje, których działalność przynosi szczególne korzyści polskiej gospodarce.