Te liczby mówią za IKO

O tym, że aplikacja PKO Banku Polskiego nie ma sobie równych, wiadomo Od dawna. Mianem najlepszej na świecie określali ją już zarówno eksperci, Jak i klienci. Lawinowo rośnie liczba użytkowników IKO, a wielu z nich Przeniosło swój bank do telefonu!
około min czytania

IKO przyciągnęło do siebie wielu nowych klientów. W III kwartale 2019 r. liczba pobrań aplikacji przekroczyła 4 mln! To absolutny rekord. Statystki wskazują, że część klientów przenosi swoje „bankowanie” z komputera do komórki. W trzecim kwartale 2019 r. liczba logowań do aplikacji IKO była o 60 proc. wyższa niż do bankowości internetowej iPKO. Dziennie klienci wykonują za pośrednictwem aplikacji 600 tys. transakcji, co minutę zlecanych jest 140 przelewów, a blisko 100 tys. logowań do IKO odbywa się co godzinę. Dosłownie co pół sekundy odbywa się płatność w internecie za pośrednictwem IKO. Te liczby pokazują, jak wielką popularnością cieszy się aplikacja. Udowadniają też, że spełnia ona wszystkie oczekiwania swoich użytkowników.

Co klienci cenią w IKO najbardziej?

Możliwość personalizacji aplikacji – to IKO jest tylko Twoje. Masz możliwość definiowania własnego ekranu startowego, limitów poszczególnych rodzajów transakcji, ustawienia na ekranie przed logowaniem, personalizacji przycisku skrótów, łącznie z możliwością odtworzenia zapisanych ustawień w przypadku reinstalacji aplikacji

Przelew na numer telefonu – jeśli nie znasz numeru konta odbiorcy lub nie chcesz wpisywać 26 cyfr numeru rachunku bankowego, zleć przelew, podając w IKO numer telefonu odbiorcy. Nie musi on należeć do użytkownika aplikacji IKO – wystarczy, aby miał on dowolną aplikację bankową obsługującą międzybankowe przelewy na telefon BLIK, a jego numer został zarejestrowany w tej aplikacji jako domyślny do odbierania tego typu przelewów w bazie powiązań systemu BLIK.

Kantor walutowy – zapewnia Ci wygodny zakup i sprzedaż walut przez aplikację IKO z dowolnego miejsca bez dodatkowych kosztów – wystarczy dostęp do internetu i środki na koncie. Transakcja odbywa się między Twoimi kontami w PKO Banku Polskim. Wymieniona kwota trafia na Twoje konto walutowe w PKO Banku Polskim. Możesz płacić nią przy użyciu swojej karty z funkcją wielowalutową.

Powiadomienia push o operacjach – możesz otrzymywać wiadomości push w aplikacji. W Powiadomieniach widoczne są wszystkie wiadomości wysłane przez Bank. Każda z nich ma swoją kategorię. Są to: komunikaty, czyli wiadomości związane z bieżącą działalnością banku, dostępnością aplikacji IKO; oferty – wiadomości z ofertą produktową lub promocjami, które mogą Cię zainteresować oraz zdarzenia, czyli wiadomości powiązane ze statusami operacji i transakcji bankowych.

Czasowa blokada karty – bardzo przydatna funkcja, gdy tracisz swoja kartę z oczu. Umożliwia okresową blokadę możliwości płacenia kartą płatniczą wydaną przez PKO Bank Polski, gdy idziesz do siłowni i musisz zostawić portfel w szafce, gdy jesteś w hotelu i nie masz sejfu lub gdy nie masz pewności, gdzie zostawiłeś kartę, i chcesz zyskać chwilę, aby ją odnaleźć.

Zeskanuj i zapłać, czyli automatyczne sczytywanie danych do przelewu z faktur ta funkcja pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu. Gdy otrzymasz fakturę lub inne druki wpłaty, nie musisz już ręcznie przepisywać danych do przelewu. Aplikacja rozpozna tekst i przeniesie go do formularza, gdy zrobisz zdjęcie fakturze lub zeskanujesz kod QR znajdujący się na dokumencie.

Pomagaj z nami – możesz bez wysiłku zrobić coś bardzo dobrego. Wesprzyj bliską swojemu sercu inicjatywę w IKO w formie zlecenia stałego. Masz do wyboru 4 inicjatywy: PKO Bieg Charytatywny, Zdrowie (Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa), Edukację oraz Nadzieję.

Zakup ubezpieczenia podróżnego – szybko i sprawnie kupisz ubezpieczenie na wyjazd wakacyjny lub służbowy. Po zalogowaniu do aplikacji możesz określić parametry ubezpieczenia i uzupełnić dane potrzebne do złożenia wniosku. Następnie zaakceptuj wniosek, podając PIN do aplikacji. Należność za ubezpieczenie zostanie pobrana ze wskazanego we wniosku numeru konta w PKO Banku Polskim, a polisa będzie widoczna w aplikacji i serwisie iPKO.

Pożyczka gotówkowa w aplikacji wybierasz zarówno kwotę, jak i okres kredytowania. Bank poprosi Cię o potwierdzenie kilku informacji, a następnie podpiszesz umowę bezpośrednio w IKO. Pieniądze znajdą się na Twoim koncie nawet w dniu złożenia wniosku.

Wpłaty gotówki we wpłatomatach na numer telefonu – nie potrzebujesz do tego żadnej karty – zamiast wprowadzać ją do wpłatomatu, wpisujesz kod BLIK ze swojej aplikacji IKO i numer telefonu odbiorcy. Możesz być nim Ty lub którykolwiek użytkownik IKO.

Nell Brylska

 

Agnieszka Tobór, doradca PKO Banku Polskiego

  • Najbardziej popularną funkcją w IKO jest przelew na telefon. Jego największy atut to oszczędność czasu. Powiedzmy, że ktoś potrzebuje szybko gotówki, a nasz standardowy przelew będzie szedł zbyt długo, wtedy do akcji wkracza IKO. Potrzebujemy tylko numeru telefonu odbiorcy z naszych kontaktów i po sprawie. Przelew natychmiast jest u niego na koncie. Jeśli odbiorca ma kilka kont, pieniądze trafią na to, które podał nam jako pierwsze.