Terminal w telefonie – o tym się teraz mówi

Polacy pokochali płatności kartą. W naszym biznesie działa już ponad milion terminali płatniczych. Aż jedna trzecia z nich została uruchomiona w ramach programu Polska Bezgotówkowa, a my dokonaliśmy na tych urządzeniach 300 mln transakcji na kwotę blisko 16 mld zł!
około min czytania

Terminal płatniczy to dziś podstawa działania każdego biznesu. Nieliczni przedsiębiorcy wciąż nie przyjmują płatności kartą i to pomimo bezsprzecznych dowodów na to, że warto. Wśród argumentów takich jak wygoda, szybsza obsługa, poprawa bezpieczeństwa czy utrzymanie konkurencyjności na rynku, znajdują się także dane mówiące o tym, że jest to po prostu bardziej opłacalne. Z badań Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego wynika, że klienci płacący kartą wydają od 10 do 20 proc. więcej niż płacący gotówką.

Do lamusa odchodzą dziś duże, nieprzenośne urządzenia. Coraz chętniej właściciele firm wybierają terminal płatniczy w telefonie. Jak to działa?

Terminal mobilny

Mobile Point of Sale – tak brzmi oficjalna nazwa urządzenia, które staje się coraz popularniejsze wśród polskich przedsiębiorców. Mobilny terminal płatniczy to urządzenie, które może zostać podłączone do tabletu czy smartfona za pomocą technologii Bluetooth lub standardowego gniazda słuchawek. Obsługa płatności za pomocą terminala w telefonie, wymaga zainstalowania odpowiedniej aplikacji mobilnej, która pozwala sprzedawcom przyjmować płatności kartą debetową i kredytową. Program zapewnia również przedsiębiorcom dodatkowe funkcje, takie jak wystawianie rachunków i faktur.

Mobilny terminal płatniczy – cena

Średni koszt dzierżawy terminala płatniczego to dziś 50 zł miesięcznie. Mobilny terminal płatniczy bez abonamentu wybierają ci przedsiębiorcy, którzy nie chcą wiązać się stałą umową z operatorami. Użytkownicy terminali mobilnych płacą więc prowizję od przyjmowanych transakcji. Wynosi ona zazwyczaj około 1,5 proc. Ponoszą również koszty związane z zakupem terminalu płatniczego do telefonu. Cena urządzenia zaczyna się od około 300 zł.

Terminal płatniczy w smartfonie – wygoda i bezpieczeństwo

Mobilne terminale płatnicze, dzięki zastosowanych w nich rozwiązaniom, podnoszą zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo transakcji dokonywanych przy użyciu kart. Pozwalają na obsługę każdej transakcji z użyciem karty – standardowej z użyciem kodu PIN oraz z wykorzystaniem podpisu do autoryzacji. Wówczas klient składa parafkę rysikiem lub palcem w odpowiednim polu na terminalu. Terminal płatniczy w telefonie to również dostępne płatności zbliżeniowe NFC. Urządzenia wysyła potwierdzenie płatności klientowi za pośrednictwem SMS-a lub maila.

Terminal płatniczy w komórce staje się coraz bardziej popularny. Można dziś wybierać spośród kilku dostępnych modeli. Każdy z nich pozwala na przyjmowanie płatności kartą w dowolnym miejscu z dostępem do Wi-Fi, a wbudowany w urządzenie akumulator wystarcza na przeprowadzenie kilkuset transakcji. Terminale mobilne, dzięki szyfrowaniu w nich danych, spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Sprzedawca przyjmujący płatność, nie ma dostępu do wrażliwych informacji o koncie, a klient jest proszony o wpisanie PIN-u tylko po odczytaniu danych karty. 

Program Polska Bezgotówkowa

  • Prowadzisz mały lub średni biznes, masz nie więcej niż 5 placówek handlowych lub usługowych i w ciągu ostatniego roku nie przyjmowałeś u siebie płatności kartą? Skorzystaj z Programu Polska Bezgotówkowa. Możesz używać darmowego terminala płatniczego i nie płacić za jego użytkowanie przez 12 miesięcy od momentu zainstalowania urządzenia. Dołącz do programu i powiększaj zysk swojego biznesu.

Marta Zagdańska