#PowerB@nk. Strona internetowa – twój znak firmowy

Firmowa strona internetowa jest najlepszą wizytówką naszego biznesu. Ale przygotowanie jej to nie jedno kliknięcie. Wszystko zależy od tego, co robimy, jakie mamy cele i do kogo ją adresujemy. Aby przynosiła profity i godnie nas reprezentowała w sieci musimy wziąć pod uwagę potrzeby użytkowników, ale również samego Googla. Jak więc założyć stronę internetową dla firmy?
około min czytania

Na świecie jest obecnie 1,88 mld stron – wynika z raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com. W 2021 r. już 71 proc. małych firm posiadało stronę internetową, a jeszcze trzy lata temu odsetek ten wynosił zaledwie 50 proc. 

Według danych Adobe Consumer Content Servey, 38,5 proc. internautów ocenia firmę po samym wyglądzie jej strony internetowej. Do tego, jak podaje serwis sweor.com, 57 proc. użytkowników twierdzi, że nie poleci innym firmy, której strona internetowa jest nieczytelna. 

Strona internetowa dla firmy

Słaba firmowa strona internetowa może przynieść nam kłopoty. Klienci wezmą nas za tzw., firmę krzak, a Google nie będzie jej traktował poważnie. Dlatego jeśli ma dobrze działać musi zostać przygotowana zgodnie z zasadami.

Najważniejsze jest przecież pierwsze wrażenie. Strona restauracji powinna pobudzać apetyt, producent kosmetyków powinien chwalić się efektami swojej pracy, a serwis klubu sportowego – wzbudzać emocje.

Bankomania 2 (1).png
Bankomania.pkobp.pl – portal bankowo-poradniczy.

Jak założyć stronę internetową dla firmy?

Przedstawiamy 8 ważnych kroków, które pomogą stworzyć firmową stronę. Warto potraktować je poważnie.

1. Cel strony
Do czego będzie nam służyć? To kluczowe pytanie. Czy chcemy mieć elegancką wizytówkę firmy, połączyć stronę firmową ze sklepem internetowym, sprzedawać usługi np. doradztwo personalne czy kursy komputerowe, a może stworzyć platformę B2B. Wiedząc to możemy zacząć naszą przygodę w sieci, wybrać odpowiednią domenę i hosting, a także certyfikat SSL.

2. Wybór szablonu
Skoro już wiemy czego chcemy, odpowiedzmy sobie – jak to zrobić. Potrzebny nam jest szablon. Jeśli zdecydowaliśmy się na jeden z projektów Wordpress – jesteśmy w domu. Wystarczy zajrzeć na Themeforest.net, a znajdziemy setki projektów na każda okazję. Za cenę około 200 zł staniemy się właścicielami projektu graficznego. Aby go jednak przystosować do naszych potrzeb, przyda się pomoc grafika lub nieco determinacji i wiedzy.
Przed wyborem zastanówmy się, czy potrzebujemy rozbudowanej i skomplikowanej strony, czy prostej, którą łatwo się nawiguje. Być może wystarczy jedynie tzw. one-page, a nie strona z wieloma zakładkami.
Drugą opcją jest zlecenie przygotowania projektu deweloperskiego, czyli takiego, który od podstaw zrobi nam grafik. Tu jednak cena będzie znacznie wyższa – od kilku tysięcy do nawet kilkudziesięciu. Wszystko zależy do naszej fantazji i potrzeb.

3. User Expierience – łatwość obsługi
W obu przypadkach ważna jest prostota, łatwość dotarcia do informacji i przejrzysty layout. Inaczej nasi klienci pogubią się i nie znajdą tego, czego szukają, a przy okazji zniechęcą się. Intuicyjna obsługa to podstawa.
Dobre efekty przynosi również przyglądanie się konkurencji oraz rozmowa z potencjalnymi odbiorcami – oni sami mogą nam wiele podpowiedzieć. Korzystajmy ze sprawdzonych wzorców, stron, które nam się podobają, wygodnie się po nich klika i zbierają pozytywne opinie użytkowników.

4. Co zawiera firmowa strona internetowa?
W zależności od tego, czego dotyczy może posiadać ofertę dla klientów indywidualnych i oddzielnie dla firm, prezentację produktów i usług oraz aktualne aktywności np. rekrutacje, akcje społeczne. Podstrony warto dzielić na korporacyjne (informujące o firmie) oraz produktowe (przedstawiające ofertę).

To, co powinno znaleźć się na stronie to informacje o firmie. Wartościowe, ale krótkie i zwięzłe treści o tym, czym zajmuje się biznes, zakres działań branży oraz rodzaju usług. Można także podać szacunkowy cennik, co zdecydowanie wzbudza większe zainteresowanie klientów, którzy nie muszą pisać e-maili w tej sprawie. Przydadzą się także użyteczne odnośniki do: 

  • sklepu internetowego,
  • social mediów,
  • bloga firmy, 
  • portfolio zrealizowanych projektów.

Szanująca się i profesjonalna firma, zawsze ułatwia kontakt klientowi, podając nie tylko numer telefonu, formularz kontaktowy, ale również adres siedziby firmy. W ten sposób klient czuje się pewny i spokojny w razie jakichkolwiek problemów po wykonanej usłudze.

5. Ciekawe treści
Dotyczy to tak samo firmowego bloga jak i sklepu z butami. Liczą się mądre i przydatne artykuły, praktyczne opisy produktów, dodatkowe informacje, które pomogą nam przy zakupie pralki czy swetra. Czym ich więcej tym szybciej zdecydujemy się za zakup towaru, przeczytanie artykułu, zapisanie się do newslettera czy pozostawienie danych.
Systematycznie publikowane artykuły sprawia, że użytkownicy będą do nas częściej zaglądać, czerpać fachową wiedzę.

6. Zbieranie danych
Firma do zwiększenia i rozwoju swoich usług, potrzebuje danych na temat odwiedzin i konwersji na stronie. Każda strona internetowa firmy może generować dużo ciekawych danych na temat jej użytkowników. Skorzystaj z tych ważnych danych, instalując narzędzia Google Analytics i Google Search Console, które pomogą w analizie ruchu i wydajności strony Twojej firmy.

7. Strona firmy w mediach społecznościowych
Media społecznościowe, czy to Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy Youtube, to najlepszy sposób na zwiększenie zasięgu odbiorców i informowania Klientów o tym, co dzieje się w Twojej firmie. Za każdym razem, gdy aktualizujesz stronę Twojej firmy, publikuj informacje o zmianach w mediach społecznościowych.

Strona firmy powinna informować o wszystkich kanałach mediów społecznościowych, których używa Twoja firma. Najczęstsze miejsca linkowania lub wyświetlania treści z mediów społecznościowych to stopka, menu, pasek pomocniczy, dodatkowe menu.

8. Z myślą o rozwoju i PageRank
Firma i strona muszą się rozwijać. Docenią to zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki. Systematycznie dodawane treści poprawiają PageRank, czyli zaufanie całej witryny w „oczach” Google, a dla użytkowników będą sygnałem, że firma dobrze sobie radzi.

Warto wprowadzać nowe funkcjonalności – wszystko jednak zależy od branży. Mogą to być internetowe kalkulatory, interaktywne narzędzia czy kreatory produktów.   

Projektowanie strony internetowej warto oddać w ręce profesjonalistów, a przynajmniej zaczerpnąć ich rady – to zbyt ważna rzecz, aby zrobić ją samemu. Łącząc w odpowiedni sposób: dobry design, intuicyjną obsługa, szybkie ładowanie, optymalizację SEO, social media marketing i blog firmowy otrzymamy narzędzie, które dotrze dokładnie tam, gdzie będziemy chcieli.

Warto wiedzieć: Młodzi przedsiębiorcy, którzy są na rynku dłużej niż 18 miesięcy, są w komfortowej sytuacji. PKO Bank Polski ma dla nich ciekawą ofertę – Pożyczkę na start. Dzięki niej możemy sfinansować naszą stronę internetową i ekspansję w świecie wirtualnym. Wniosek złożymy on-line.

Bartosz Piotrowski