#PowerB@nk. PODCAST. Jak sprzedawać na Allegro?
Ponad 20 milionów klientów, 14 milionów odwiedzin strony głównej dziennie i aż 118 proc. wzrostu sprzedaży dla najbardziej aktywnych sprzedających. Allegro to pierwsza i największa obecnie polska platforma handlu internetowego. Jest doskonałą przestrzenią wirtualną zarówno dla zaawansowanych przedsiębiorców, jak i tych, którzy w sprzedaży online dopiero zaczynają. Jak sprzedawać na Allegro? 2021-12-09Jeszcze 20 lat temu, Allegro stawiało swoje pierwsze kroki na rynku. Dziś cieszy się ogromną popularnością, a dla wielu internautów jest oczywistym pierwszym wyborem. Nie bez powodu przedsiębiorcy, którzy chcą się dynamicznie rozwijać i przyciągnąć jak najwięcej klientów, wybierają właśnie tę platformę. Założenie konta trwa zaledwie 3 minuty, a sukcesem sprzedaży w sieci możemy cieszyć się latami... Sprawdź, jak podbić wirtualny świat z Allegro!
Sprzedaż na allegro
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynamy przygodę ze sprzedażą, czy jesteśmy już długoletnimi właścicielami sklepu, warto pokazać swoje produkty na Allegro. Platforma jest prosta i bardzo intuicyjna. Samo prowadzenie konta jest bezpłatne, a opłaty pobierane są tylko wtedy, gdy dochodzi do sprzedaży danej usługi czy produktu. Co więcej, każdy sprzedawca otrzymuje wsparcie i opiekę, nie tylko na start, ale również na każdym innym etapie swojej aktywności na platformie. Allegro oferuje bogaty wachlarz narzędzi pozwalających na rozwijanie jakości sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów. Ponadto przedsiębiorcy, którzy chcą się dynamicznie rozwijać, mogą skorzystać z zestawów narzędzi wspierających (m.in. statystyki sprzedaży, banery na listach, tagi ofertowe itp.).
Jak sprzedawać na allegro
Kluczem do odniesienia sukcesu w sprzedaży na Allegro jest umiejętne wykorzystywanie wszystkich możliwości, które sprawią, że Twoja oferta stanie się atrakcyjna. Co zatem zrobić, aby rozpocząć skuteczną sprzedaż?
KROK 1. Przeanalizuj rynek
To absolutna podstawa! Niezależnie od tego, co będzie znajdowało się w Twojej ofercie, zdecydowanie warto podejrzeć konkurencję. Dzięki temu będziesz wiedział, w jakich cenach sprzedają się dane produkty, jakie mają zdjęcia i opisy oraz w jaki sposób są promowane. Mając tę wiedzę możesz lepiej dostosować swoją ofertę.
KROK 2. Wybierz właściwy towar lub branżę
Możesz obrać strategię prób i błędów, testując wiele różnych produktów, ale z pewnością będzie to od Ciebie wymagało dużo cierpliwości i pieniędzy. Lepiej zatem wcześniej zastanowić się, co warto sprzedawać, kierując się przy tym m.in. sezonowością czy popytem. Ponadto warto pamiętać o prowizji, która wynosi od 3 do 16 proc. – inna stawka za sprzedaż zabawek, a inna dla mebli czy urządzeń AGD.
KROK 3. Wyróżnij się
Musisz pamiętać, że na Allegro jest ogromna konkurencja. Jeśli postawisz na coś powszechnego, musisz wyróżnić się w inny sposób. Podstawą będzie aukcja dobrze zaprojektowana pod względem wizualnym. W tym celu możesz skorzystać z wielu dostępnych narzędzi oraz szablonów. Żyjąc w świecie obrazków, warto postawić na profesjonalne zdjęcia, najlepiej w wysokiej jakości, dobrze oświetlone, na odpowiednio dobranym tle, z uwzględnieniem istotnych detali. Dodatkowo ważną kwestią są również oryginalne opisy produktów, które przyciągną klientów. Powinny być krótkie i konkretne, a zarazem zachęcające i kreatywne.
KROK 4. Postaw na reklamę!
Aby oferta była atrakcyjna dla kupującego, musi być przede wszystkim widoczna i zachęcająca. Jak wynika z badań, wyróżnione oferty osiągają 11-krotnie większy obrót niż oferty niewyróżnione i 7 razy częściej kończą się transakcją. Warto więc zapoznać się z narzędziami Ads Express, Strefa Okazji czy Allegro Smart.
KROK 5. Bądź online dla klienta
Mówi się, że skuteczna sprzedaż zaczyna się w momencie, w którym zyskujemy zaufanie klienta. To on powinien być najważniejszy, bo to właśnie on dyktuje tempo rozwoju działalności. Kluczowy jest zatem kontakt – odbieranie telefonów, sprawne odpowiadanie na zapytania i wiadomości, zabieranie głosu w dyskusjach. Ponadto powinieneś informować klienta o poszczególnych etapach procesu sprzedażowego: przyjęciu zamówienia, przygotowaniu towaru i wysyłce.
Posłuchaj podcastu: