#PowerB@nk. WIDEOSZKOLENIE. Wirtualny biznes, realne wynagrodzenie

Odzież, zabawki edukacyjne, a może produkty BIO? Dobry pomysł na biznes w sieci to podstawa sukcesu. Choć początki bywają trudne, odpowiedni produkt, promocja i oprogramowanie sklepu pozwolą nam osiągnąć doskonałe wpływy. Jak sprzedawać w internecie?
około min czytania

W ostatnim czasie handel w sieci przeszedł prawdziwą metamorfozę. W 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł, wynika z badań PwC. Oznacza to średnioroczny wzrost aż o 12 proc. Najszybciej będzie rosła sprzedaż produktów spożywczych oraz z kategorii zdrowie i uroda. Żeby jednak z powodzeniem handlować w internecie, musimy być elastyczni i stale dostosowywać się do potrzeb klientów oraz zmieniającego się rynku. Dowiedz się jak sprzedawać w internecie…

Handel w internecie

Z roku na rok coraz częściej i chętniej kupujemy przez internet. Niemal 85 proc. Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza rezygnować z e-zakupów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na rozwój swojej firmy i handel w sieci. Obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów i usług w sieci. Korzystają oni zarówno z własnych sklepów, jak też z popularnych wśród konsumentów platform typu marketplace. Co więcej, w kolejnych latach ich liczba ma szansę znacznie wzrosnąć, a to za sprawą nie tylko pandemii, ale także nowych przyzwyczajeń konsumenckich.

Co sprzedawać w internecie?

Na to pytanie nigdy nie ma jednej odpowiedzi. Sprzedaż internetowa dynamicznie zmienia się z roku na rok. Istnieją jednak dwie podstawowe drogi szukania pomysłu na internetowy sklep. Jedna polega na szukaniu niszy, czyli wąskiej dziedziny, w której nie ma dużo konkurencji, ale którą trzeba popularyzować. Wymaga to od nas nie tylko dużej kreatywności, ale również nieprzeciętnego zaangażowania i cierpliwości. Drugi sposób, na pozór łatwiejszy to sprzedaż często kupowanych produktów. W tym przypadku musimy jednak pamiętać, że o ile możemy się spodziewać dużo klientów, o tyle mamy do czynienia również z dużą konkurencją. Warto więc wykazać się dobrym pomysłem, aby się przebić ze swoim sklepem na rynku i udowodnić, że to nasz produkt jest warty zakupu.

Co opłaca się sprzedawać?

Słomki bambusowe, elektryczne hulajnogi, szkło hartowane, suplementy… lista produktów i usług może być naprawdę długa. Co więcej, śmiało można stwierdzić, że w internecie sprzedaje się dosłownie wszystko! Niezależnie, co będzie naszym docelowym produktem, dobrze jest doprecyzować swój pomysł i skupić się na czymś konkretnym w danej kategorii. Lepiej być ekspertem od butów do biegania i sprzedawać tylko biegaczom, niż próbować walczyć z całym rynkiem obuwniczym. Warto więc poszukać podkategorii w większych kategoriach dla wybranej grupy klientów. Profesjonalizm i bycie rzetelnym w sprzedaży jest w cenie!

Jak handlować w internecie?

Handel w internecie ma wiele zalet – począwszy od wygody zakupów, szybkości i całodobowej dostępności, po różne metody płatności i dostaw. Ale to nie gwarantuje nam jeszcze sukcesu. Uruchamiając sklep internetowy musimy postawić na dobrą reklamę, która przyciągnie pierwsze zamówienia. Swoje produkty powinniśmy systematycznie reklamować w wyszukiwarce Google oraz na serwisach społecznościowych jak Facebook czy Instagram. Po drugie, musimy dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych. Nie powinniśmy proponować klientom sklepu internetowego, który nie wyświetla się wygodnie na ich smartfonie czy tablecie. Kolejny krok to budowanie pozytywnych doświadczeń klienta. Jak wynika z badań PwC, aż 42 proc. polskich konsumentów jest w stanie zrezygnować z kupowania produktów danej marki po zaledwie jednym złym doświadczeniu. Kontakt z klientem i bycie „online” jest niezwykle istotne w budowaniu relacji na przyszłość. I po czwarte, a być może najważniejsze – pasja. Tworzenie firmy opartej na naszej pasji może przynieść nie tylko dobre pieniądze, ale i dużo satysfakcji. Co więcej, kiedy oddajemy się pasji – sprawdzamy, co nowego pojawiło się w danej dziedzinie na rynku, szukamy najlepszych rozwiązań i nowych możliwości.

Zobacz wideoszkolenie!