Otwarcie sklepu internetowego stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej

Myślisz o sklepie internetowym? Warto sprawdzić możliwości, jakie daje e-Sklep. To najprostsza i tania droga do własnej platformy sprzedaży towarów i usług on line.
około min czytania

Aż trudno uwierzyć, ale pierwszy system sprzedaży online powstał w 1979 r. Wtedy brytyjski wynalazca Michael Aldrich stworzył rozwiązanie umożliwiające zamawianie w czasie bezpośrednim przez komputer produktów, które w danym momencie były wyświetlane w telewizji.

Później rozwijano kolejne wersje tego typu sklepów, będące kombinacją możliwości, jakie dają komputer, telewizja i połączenie telefoniczne. Prawdziwy przełom nastąpił jednak w 1994 r., kiedy Tim Berners-Lee wynalazł przeglądarki internetowe. Już rok później powstały dwa sklepy online: Amazon oraz eBay. Szybko się okazało, że w ten sposób wyznaczyły standard sprzedaży przez internet, który obowiązuje do dzisiaj.

Obecnie trudno sobie wyobrazić firmę, która prowadzi jedynie stacjonarną sprzedaż swoich produktów, bez próby zaprezentowania ich w przestrzeni internetowej. Popularność e-sklepów jest tym większa, że dziś uruchomienie platformy prezentacji i sprzedaży towarów oraz usług online jest prostsze niż kiedykolwiek. W internecie można znaleźć wiele rozwiązań, które pozwalają zrobić to szybciej i łatwiej.

Tego typu możliwości oferuje m.in. platforma e-Sklep prowadzona przez PKO Bank Polski. Dzięki współpracy ze Shoplo, Bank oferuje swoim klientom narzędzia pozwalające im uruchomić własny sklep internetowy.

E-sklep jest tak łatwy w obsłudze, że można własną witrynę stworzyć samemu. W ten sposób można mieć sklep internetowy w przyzwoitej cenie – mówi Łukasz Kaczor, właściciel sklepu internetowego Konopiecbd.pl.

Klienci Banku mogą założyć swój e-sklep z poziomu bankowości elektronicznej iPKO. Wystarczy zalogować się do iPKO i w zakładce Moja Firma wejść w e-Sklep. PKO Bank Polski współpracuje z Shoplo, na którego stronie gdzie można zakończyć całą procedurę. Jest ona bardzo prosta. Wystarczy podać nazwę sklepu, adres e-mail, a także ustalić hasło – i już. Jeśli tylko domena internetowa, która ma być nazwą sklepu, jest dostępna, witryna o takiej nazwie zaczyna funkcjonować. Co więcej, przedsiębiorcy nieprzekonani, czy rzeczywiście takie rozwiązanie jest im potrzebne, mogą skorzystać z 15-dniowego okresu testowego, kiedy nie muszą płacić za usługę.

W Shoplo znajduje się cała gama różnego rodzaju szablonów, których można użyć. Jeśli ktoś ma więcej cierpliwości, może skorzystać z narzędzia do kreowania witryn internetowych i stworzyć własną. Następnie wystarczy dodać produkty, które będą oferowane, ustalić metody płatności oraz dostawy – i w ten sposób sklep rozpoczyna działalność.

Dzięki e-Sklep strona jest przejrzysta, czytelna. Choć trzeba pamiętać, że sama witryna nie zawsze wystarczy. Potrzebny jest dodatkowy człowiek, który zajmie się jej obsługą – podkreśla Łukasz Kaczor z Konopiecbd.pl. – Warto też zadbać o odpowiednie pozycjonowanie strony, o właściwy dobór słów kluczowych, które ułatwiają wyszukanie sklepu przez wyszukiwarki.

Najtańszy abonament w e-Sklepie kosztuje 49 zł za miesiąc. Także ta cena sprawia, że oferta jest interesująca, zwłaszcza dla początkujących właścicieli firm. – Mam możliwość płacenia za korzystania z domeny co miesiąc. To rozwiązanie wygodne dla start-upów, lepsze niż konieczność wykupienia od razu rocznego abonamentu – mówi Monika Seweryńska, właścicielka e-sklepu oferującego polskie kosmetyki Atractivo.com.pl.

Marta Jarosiak